قله قلعه ماران/ میران/ موران

July 7, 2022
July 2022

near Khāk-e Pīr-e Zan, Golestan (Iran)

Khāk-e Pīr-e Zan - Pā Qal‘eh

PictographCave Altitude 7,385 ft

بعد اینکه رفتید یالا سنگ ها سمت راست کنار پرتگاه رو بگرید برید و پاکوب هم داره

اگ مسیر مستقیم و پاکوبِ واضح تر رو برید بعد نیمساعت ب ی پرتگاه میرسید ک منظره قشنگی داره و ی چشمه نصفه نیمه هم هست ک‌من مسیرش رو سیو نکردم. اما اگ مسیر سمت چپ رو برید و کم کم دوباره ارتفاع بگیرید میرسید ب اخرین خط راس ک سنگی هم هست مسیر پاکوب داره اما من ترجیح دادم‌از لبه پرتگاه ب سمت قله برم ک ویره ره از دس ندم 😃

احتمالا نیاز باشه دست به سنگ شید

وقتی پاکوب تموم شد از سنگ سمت راستتون برید بالا، کلا مسیر این قله خیلی ازین عبور از سنگها داره

چند جا همین شکلیه و با کمی دقت میشه پیدا کرد بعد این سنگ ها سمت راست میرید.

در مسیر چند پاکوب خاکی تبدیل به پله های سنگی میشه ک پیدا کردنش کار چندان سختی نیست. در کل پاکوب تا رسیدن به کاسه کار راحتی هس اما شیب مسیر زیاد هستش

برای رسیدن آغاز مسیر جنگلی از جاده خاکی مسیر مشخصی وجود نداره و پاکوبش خیلی ضعیف هس. ولی مشکل خاصی هم برای رسیدن با پاکوب قله ندارید.