قله قدمگاه سوادکوه رفت از گرده غربی و برگشت از مسیر شمالی

Photo ofقله قدمگاه سوادکوه رفت از گرده غربی و برگشت از مسیر شمالی Photo ofقله قدمگاه سوادکوه رفت از گرده غربی و برگشت از مسیر شمالی Photo ofقله قدمگاه سوادکوه رفت از گرده غربی و برگشت از مسیر شمالی

Very difficult
March 13, 2022
August 2020

near Chāl Mīsh, Semnan (Iran)

برای دسترسی به قله 3650 متری قدمگاه چند مسیر وجود دارد
مسیر یال غربی که مسیر فنی و نیاز به دست به سنگ شدن و آشنایی کامل به مسیر و تکنیکهای دست به سنگ می باشد
مسیر شمالی که مسیر پاکوب و معمول هست که 95 درصد همنوردان از این مسیر به قله صعود می کنند
مسیر یال شرقی که سال 1387 از این مسیر هم از روستای لر در منطقه چاشم به قله صعود کردم و مسیر بسیار طولانی ونیاز به شب مانی دارد
این صعود از یال غربی و برگشت آن از مسیر شمالی بود.
همنوردانی که می خواهند از یال غربی صعود کنند بدون تجربه و آشنایی هرگز از این مسیر استفاده ننمایند
همنوردانی هم که از مسیر شمالی قصد صعود دارند می توانند از قسمت برگشت همین فایل استفاده نمایند تا به قله برسند
چنانچه مسیر صعود از یال غربی و شمالی را انتخاب نمایید می توانید هم از روستای شوراب و هم از منطقه گدوک به سمت چال میش رفته و از آنجا به سمت قله حرکت نمایید
خودرو را می توان تا چال میش بالا برد. جاده فقط در 1 کیلومتر منتهی به چال میش بالا کمی سنگ دارد اما مابقی جاده در فصل خشک خوب قابل تردد است