قله پادشاه نشین (ساوجبلاغ هیو شلمزار)

Photo ofقله پادشاه نشین (ساوجبلاغ هیو شلمزار) Photo ofقله پادشاه نشین (ساوجبلاغ هیو شلمزار) Photo ofقله پادشاه نشین (ساوجبلاغ هیو شلمزار)

May 6, 2023
May 2023

near Shalamzār, Alborz Province (Iran)

تاریخ صعود: جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
وضعیت آب و هوا: صاف و آفتابی
سرعت وزش باد: ۱۷ تا ۳۹
مدت زمان لازم برای صعود: ۲ تا ۳ ساعت

-----‐--------------------------------------------------------
پس از چندین روز آب و هوای نامساعد شرایط صعود برای ادامه تمرینات بوجود آمد،در زمستان صعود به قله زیبای آسمان کوه را در این منطقه تجربه کرده بودیم و قصدمان این بود در فصلی متفاوت از قله پادشاه نشین که در مجاورت آسمان کوه قرار دارد بازدید کنیم؛
همه چیز حتی از ورودی روستا متفاوت بود به نسبت صعودی که در زمستان داشتیم،سرسبز بود و رنگ و بویی دیگر داشت،کم کم به ورودی جاده خاکی و پارکینگ نزدیک میشدیم؛
در گزارش صعود به قله آسمان کوه تقریبا همه چیز ذکر شده اما قله پادشاه نشین بسیار نرم و راحت صعود است و در فصل بهار جان می‌دهد برای لذت بردن از طبیعت و یک کوهپیمایی جانانه،چشمه در مسیر دره و دشت برای صعود و فرود در دسترس است،گیاهان دارویی نظیر ریواس،بابونه زرد،چای کوهی،چای چوپان،گل گاو زبان و ... وجود دارد که می‌توان در حد نیاز از آن‌ها استفاده کرد،شیب مسیر چندان مشکل ساز نیست و می‌توان با قدم آرام حتی بدون استراحت تا قله صعود کرد اما پیشنهاد من این است که وقت بگذارید و توقف‌های کوتاهی برای لذت بردن از مناظر اطراف و طبیعت داشته باشید و انرژی مثبت دریافت کنید؛
پارکینگ مناسب برای پارک خودرو وجود دارد،هزینه ورودی به پارکینگ‌ها برای هر خودرو ۳۰ تومان می‌باشد،در روزهای تعطیل جمعیت زیادی برای زیارت به امامزاده موسی می‌روند و پیدا کردن جای پارک معضلی بزرگ می‌شود؛