قله مسجد , مرزانک , خضرآباد , اشکذر , یزد

Photo ofقله مسجد , مرزانک , خضرآباد , اشکذر , یزد Photo ofقله مسجد , مرزانک , خضرآباد , اشکذر , یزد Photo ofقله مسجد , مرزانک , خضرآباد , اشکذر , یزد

November 14, 2016
November 2016

near Marzānak, Yazd (Iran)

شروع مسیر صعود از انتهای روستای مرزانک با پارک کردن ماشین ها کنار تجهیزات مخابراتی شروع و در یک مسیر پاکوب و مشخص با شیبی ملایم آغاز می شود.

تراورس

حتی در این زمان از سال 14 آبانماه 95 که نسبتا خشکسالی نیز بر یزد حاکم بود در این نقطه چشمه آبی وجود داشت که به لطف هدایت ان بوسیله لوله امکان استفاده از آن نیز وجود داشت. نکته ای که باید بدان اشاره داشت این است که بنظر در زمان صعود ما در این نقطه اشتباهی رخ داد و می بایست از بالای همین چشمه یا انتهای درختان مسیر رو به سمت بالا ادامه می دادیم که اشتباها با گذر از این مکان به یک دره سنگلاخی و شن اسکی رسیدیم که صعود از آن مقداری دشوار بود لیکن هیچ مشکلی برای افراد گروه ایجاد نشد و حتی افراد مبتدی گروه نیز به سلامت صعود را انجام دادند.

آخر صعود از شن اسکی

تخته سنگ مشرف به مرزانک

رسیدن به پاکوب

آخر صعود شن اسکی

سنگ چین

صبحانه

سنگ چین

مسیر صعود دقیقا از همین نقطه می باشد که نشانه آن نیز سنگ چین و پناهگاه سنگی دستاز برای شکارچیان می باشد. از این قسمت مسیر دست به سنگ شروع می شود که مسیری مناسب و سنگ های مسیر نیز بسیار محکم می باشد و مشکل خاصی وجود ندارد. با احتیاط می توان صعود را ادامه داد

تلاقی صعود و فرود

به دلیل شن اسکی بودن مسیر فرود (سمت راست) در زمان صعود از مسیر چشمه (سمت چپ) ادامه مسیر داده می شود و در برگشت از مسیر شن اسکی از این نقطه باید به سمت یال حرکت کرد

ابتدای صعود از شن اسکی

دوراهی

با صعود از مسیر دست به سنگ و رسیدن به بلندی دو مسیر پیش روی شما می باشد. یک مسیر مستقیم که قله مسجد نیز از این نقطه کاملا مشخص می باشد و یک دره سمت چپ که به قله بامکن ختم می شود. باتجه به راهنمایی انجام شده توسط یکی از کوهنوردانیکه قبلا صعود را انجام داده بود می بایست همه جا از جناح چپ حرکت می کردیم که با برداشت اشتباه گروه بجای اینکه به مسیر مستقیم برویم و در آن دره مسیر سمت چپ را انتخاب کنیم کلا به دره سمت چپی و به سمت قله بامکن حرکت کردیم. البته مسیر صعود به قله بامکن بسیار مشخص و تقریبا ساده می باشد.