February 26, 2021
February 2021

near Sokūnatgāh-e ‘Ashāyerī-ye Seh Darreh, Fars (Iran)

قله الله دون
طبق برنامه ای که از اوایل سال در سر داشتیم به سرپرستی جناب عبیری در روز جمعه به اتفاق دوستان عزیز علی نصیری مهدی مزوری و مهدی ارسلانپور در تاریخ ۹۹.۱۲.۷ به روستای سه دره در پایین کوه رفتیم و از آنجا پیمایش رو شروع نمودیم مسیر از پشته سمت چپ شروع شد و در ایوان ورگ(نقطه۱) برای صرف قهوه توقفی نمودیم و از آنجا خود رو به پشته ای که به قله عمود میشد رساندیم (نقطه ۲)دقت کنید این پشته آب چشمه ندارد و فقط چند سنگاب در سر کوه و یک سنگاب در مسیر (نطقه ۳)دارد و دقیقا قله در روبروی ما بود( فقط دقت کنید به دلیل داشتن شیب زیاد حتما ۸۰۰ متر آخر رو زیکزاد ادامه مسیر بدهید .)نقطه۴)بعد از رسیدن به قله (نقطه۵ ) ما مسیر رو به سمت شرق ادامه دادیم و برای پیدا کردن ۲ سنگاب (نقطه ۷ و ۸)سر کوه و یک استراحت گاه ادامه دادیم برای پایین آمدن هم از بالای سنگ آب ها یک مسیر به پشت کوه بود که از آنجا باز به سمت غرب حرکت کردیم و بعد از ۱۰۰ متر مسیر را باز به سمت جلو کوه تغییر دادیم و بعد از ۵۰ متر که از روی سنگ صاف سر کوه گذشتیم باز مسیر را باز مسیر را از پشت کوه و به سمت ضلع سمت چپ گود الله دون ادامه دادیم و خودمون رو به پایین و به سمت چپ حرکت دادیم فقط دقت کنید کف گود وارد نشوید و بعد از سه ساعت پیمایش خود رو در کنار ۷ چال آب دیدیم (نقطه۹)فقط دقت کنید خیلی مسیر ریگزار هست و فقط و فقط از کنار کوه حرکت کنید و اصلا به سمت دره متمایل نشوید . و از آنجا هم از پشته ای که صبح از ابتدای آن شروع به حرکت کرده بودیم با پایین فرود آمدیم و در مسیر هم دو سنگ آب دیگر دیدیم (نقطه ۱۰ و ۱۱) دقت کنید این مسیر حتما با آمادگی جسمانی خوب و آب زیاد و دو وعده نهار و صبحانه نیاز دارد آب حداقل ۳ لیتر حتما حتما با راهنما به این سفر بروید و بدون تجهیزات و تجربه اصلا این سفر رو تجربه نکنید چون ممکنه وقت و آب کم بیاورید