قله کوه گرم از مسیر تنگ زرد فرود از پشته تنگ فیل

Photo ofقله کوه گرم از مسیر تنگ زرد فرود از پشته تنگ فیل Photo ofقله کوه گرم از مسیر تنگ زرد فرود از پشته تنگ فیل Photo ofقله کوه گرم از مسیر تنگ زرد فرود از پشته تنگ فیل

one day 6 hours 23 minutes
February 11, 2023
February 2023

near Chāh Anjīr, Fars (Iran)

مسیر دسترسی تنگ زد باید قبل از روستای سه چاه وارد مسیر خاکی که به سمت باغ میرود بشوید و به سمت چاه آب که مربوط به باغ هست بشوید جاده خاکی بسیار عالی و بدون هیچ مشکلی شما رو به ابتدای تنگ زرد می‌رسونه از پشته غربی تنگ زرد شروع به ارتفاع گرفتن کرده و مسیر شما رو به جنگل درختان سرو کوهی (نقطه ۱) و سمت قله راهنمایی میکند فقط فراموش نشود در نقطه طلاقی تنگ زرد و تنگ تخه حتما حتما مسیر رو کمی به سمت شرق منحرف کنید و از بد راه خودتون رو پایین بکشید(نقطه ۲) و بعد از اینکه از بدراه پایین آمدید باز به کنار تگ تخه رفته و از کنار دو (نقطه ۳و ۴) که ورودی آب بیدو و کف تنگ تَخه هست عبور کرده و به سمت شمال غرب همراه با دره بچرخید مسیر خودش شما رو به قله(نقطه ۵) راهنمایی میکند بعد از رسیدن به قله مسیر رو کمی به سمت جنوب ادامه دهید و از کنار تنگ فیل شروع به پایین آمدن کنید کنید از تُل تابلوئ که رد شدید به یک دره می‌رسید که شما رو به اشکفتکو می‌رسونه هم از کف دره میتوانید وارد شوید که خیلی جنگل متراکم هست و سخته هم از ظلع شرقی که بهترین انتخاب هست به سنگ کیل (نقطه ۸) ورودی که رسیدید به سمت اشکفتکو (نقطه ۶و۷)حرکت کرده و سنگ کیل ها رو رها نکنید دقت کنید اشکفتکو چند حوض داره که قطره آب دارند ممکنه در فصل تابستان آب زیاد و با کیفیتی گیرتون نیاد شب مانی به یاد ماندنی میتوانید در شوخوس اشکفتکو داشته باشید و برای فرود هم باز باید خود را به بالای پشته برسونید(نقطه۸) و شروع به کم کردن ارتفاع کنید دقت کنید,از کنار تنگ فیل خیلی دور نشوید و در اواسط مسیر فراموش نشود که کمی باید همراه با تنگ فیل شما هم ذاویه حرکت خود رو عوض کنید (نقطه ۹و ۱۰) و در ادامه راه وارد بدراه مُل باریک(نقطه ۱۱) شده و خود را در کشت های پایین بکشید (نقطه ۱۲و۱۳)و ارتفاع رو کم و کم تر کنید راه مالرو (نقطه۱۴)شما رو کف دره فیل می‌رسونه . مسیر بسیار کم آب حتما اب همراه داشته باشید .راهنما و آمادگی جسمانی حرف اول رو میزنم برای این سفر . توجه توجه این سفر دو‌ روزه هست . دوستان شرکت کننده در برنامه سعید عبیری. ناصر جلیلی. محمد لطفی. عمرانی. مهدی ارسلانپور .