قله خشچال

February 3, 2020
February 2020

near Āvān, Qazvīn (Iran)

برابر هماهنگی صورت گرفته اول وقت روز چهارشنبه تاریخ 1392/06/07 داوطلبین صعود به قله خشخال استان قزوین به اسامی آقایان
پُردلی،منتظریانی،داهیم،خزایی،بهرامیان،عبدی ،لرستانی،نوذر محمدی،رستم آبادی، رنجبر و امجدیان بوسیله مینی بوس دانشگاه به رانندگی آقای خلیل منصوری از ستاد دانشگاه علوم
پزشکی کرمانشاه به سمت قزوین حرکت نمودند صرف صبحانه و نهار به ترتیب در پارک گردنه اسدآباداستان همدان و محیط مسجد ولی عصر روستای کرانه استان قزوین صورت گرفت .
بعد از شهر قزوین از جاده الموت پس از گذشتن از رجاییدشت در دو راهی دیکین جاده 2 قسمت میشود، راه سمت راست مستقیم به سمت قلعه الموت میرود و راه سمت چپ
را ادامه دادند بعد از طی 10 کیلومتر حوالی ساعت 17/00 به دریاچه اوان رسیدند.
کنار دریاچه با آقای مسیح طاهری راننده تویوتا وانت به شماره تماس 09126825104 هماهنگی صعود تا پناهگاه قله خشچال در اول وقت روز بعد انجام گردید(هزینه رفت 000
/ 000 / 1 ریال وهزینه برگشت 000 / 500ریال ) لازم به ذکر است چنانچه گروهی قصد استفاده از پناهگاه سید ابوترابی داشته باشند باید قبل از صعود، کلید درب ورودی پناهگاه را
از آقای خلیل ناصری ساکن روستای وربُن (حوالی دریاچه اوان) تهیه نماید .روز پنج شنبه تاریخ 1392/06/07 پس از اقامه نماز صبح از دریاچه اوان بوسیله وانت مذکور جاده خاکی
ایجاد شده تا پناهگاه در طی یکساعت پیموده شد.
از پناهگاه تا قله بصورت گروهی حرکت صعود کوهپیمایی شروع شد و پس از 75دقیقه قله خشچال 3950متری فتح گردید وضعیت جوی بسیار مناسب بود در بلندترین ارتفاع
قله پس از ستایش خداوند منان وتهیه عکس اندکی استراحت راه بازگشت از مسیر صعود دنبال شد.