قله کرکس ازروستای اوره،گروه آباد

July 15, 2023
July 2023

near Ūreh-ye Bālā, Isfahan (Iran)

کرکس راهمیشه ازطرف روستای کشه صعودمیکردم ،این دفعه برنامه ریزی کردم که به اتفاق دوستم ازسمت امامزاده گروه آباد صعودکنم وازسمت کشه فرودبیام. بهمین خاطر باسرچ توی همین برنامه یک تِرَک فنی روکه بهترازبقیه بود دانلودکردم ومطابق اون برنامه ریزی شد(ازکوهنوردعزیز آقای سعید یوسفی، مدیر باشگاه کوهنوردی تیرگان،قم با آیدی:saeid yousefi b
گزارش برنامه:
ساعت ۲۱پنجشنبه۰۲/۴/۲۲به اتفاق دوست عزیزم آقای حجت شاه سنایی ازاصفهان حرکت کردیم،ساعت ۲۲:۳۰به محل امامزاده گروه آبادرسیدیم،پس ازبرپایی کمپ به قصدخواب توی کمپ رفتیم،امابدلایل نامعلوم خوابمان نبرد،واسه همین اومدیم بیرون ومشغول ستاره بینی شدیم،وخلاصه تاساعت ۳:۳۰که قراربودبیدارشیم،دقایقی چُرت زدیم،ساعت ۴:۴۰روزجمعه ۴/۲۳ ازمحل کمپ استارت زدیم وپس ازعبوراز داخل دره ها وهمجواری باجویباری زیباوگلها ودرختان زیبای زرشک کوهی،نسترن، و... درسایه ای دلچسب درحدودساعت۷صبحانه روخوردیم ومسیرزیبای داخل دره روادامه دادیم،تاحدود ساعت ۸:۳۰ توسایه بودیم وتاارتفاع حدود۳۲۰۰متری هم آب وجویباروآبشار درمعیت مابودند. پس ازعبوراز آخرین دره وقرارگرفتن روی یال شرقی منتهی به قله ،درساعت۱۵:۱۵برفرازقله زیبای کرکس ایستادیم وباصدای بلند ازخدای کوهها بخاطرکمک به فتح این قله ازش سپاسگزاری کردیم،(متاسفانه هوابه قدری غبارآلودبودکه بجزچندروستای دامنه کوه چیزدیگری قابل مشاهده نبود)پس ازعکاسی ازاین لحظات روح افزا وصرف نهار،بسرعت ازمسیرکشه فرودخودرادرساعت۱۶شروع کردیم،ساعت۱۷:۵به پناهگاه رسیدیم وبعدازاینکه دوستم نمازشوخوند،ساعت ۱۷:۳۰راه فرودرو ادامه دادیم تااینکه ساعت ۱۹به محل پارکینک خودروهارسیدیم،ازاونحاهم بایکی ازکوهنوردای همشهری تاسرجاده اصلی نطنز رفتیم وازاونجاهم بایه تاکسی سرویس به اوره ومحل پارک ماشینمون رفتیم،ساعت حدود۲۰:۱۵بودکه ازتاکسی پیاده شدیم وبه لطف خدااین برنامه بسیارجذاب ودلچسب بسلامتی به پایان رسید.
نکات مهم این مسیر:درطول مسیردسترسی به آب مقدوراست،بیشترمسیروتاآخر چشمه ها پاکوب دارد،انتهای هردره که به دوتادره دیگه تیدیل میشه از سمت راستیه ادامه بدید، دربعضی ازنقاط بااحتیاط بیشتر ودست به سنگ حرکت کنید،خطروجود ماردراین فصل بشدت زیاداست ودموقع حرکت حتماجلوی پای خود ومحل باتوم رامراقبت کنید، انتهای دره ها وقبل ازکاسه قله ازروی یال بطرف قله حرکت کنید. ازارتفاع حدود۳۵۰۰متری قله قابل مشاهده است.🙏🙏💚💓💜