قله کلکچال از پارک جمشیدیه - Kolakchal

Photo ofقله کلکچال از پارک جمشیدیه - Kolakchal Photo ofقله کلکچال از پارک جمشیدیه - Kolakchal Photo ofقله کلکچال از پارک جمشیدیه - Kolakchal

March 8, 2018
February 2018

near Bāgh-e Sangī-ye Jamshīdīyeh, Tehrān (Iran)

کلکچال یکی از قله های کوه های شمال تهران است که مسیر های مختلفی دارد اما معروف ترین و پر رفت آمدترین آنها از پارک جمشیدیه نیاوران شروع می گردد. پیمایش پیش رو در بهمن ماه نود و شش و در آب و هوایی بسیار زیبا طی شد
با گذشتن از پارک جمشیدیه به ایستگاه های مختلف مسیر کلکچال می رسیم. در این مسیر فروشگاه ها و چشمه های مختلفی وجود دارد و مسیر پاکوب آن بسیار مشخص و پهن می باشد
این مسیر ما را تا پای یادمان شهدای گمنام و سپس پناهگاه کلکچال می رساند. برج زیبای اردوگاه پیش آهنگی نیز از دور در این مسیر خودنمایی می کند
پناهگاه کلکچال بزرگ است و مجهز و هر هفته میزبان کوهنوردان زیادی می باشد. پس از کمی استراحت کوله ها را در پناهگاه قرار می دهیم و عازم مسیر قله می شویم و با گذشتن از مسیری نسبتا پر شیب به یال لوپهنه می رسیم که زمینی باز است و امدادگران در آنجا حضور دارند
از ابتدای این یال تا خود قله های کلکچال کوچک و بزرگ شیب چندان زیاد نیست اما بسته به فصل ممکن است برف زیادی نشسته باشد و در برخی مکان ها نیاز باشد تا دست به سنگ شوید اما منظره قله بسیار زیباست و کاملا ارزش صعود را دارد
در مسیر بازگشت پس از صرف ناهار در پناهگاه از مسیر پشت یادمان شهدای گمنام ادامه می دهیم چرا که مسیری است شنی و کمتر دچار یخزدگی شده است اما پس از اندکی دوباره به همان مسیر رفت می رسیم و تا پارک جمشیدیه بر می گردیم

نکته1 : این مسیر توسط جی پی اس گارمین 64 اس ذخیره گردیده است
نکته2 : در مسیر برگشت کمی قبل از رسیدن به پارک جمشیدیه دستگاه جی پی اس خاموش شده و مسیر به پایان رسیده است

ایستگاه اول

ایستگاه دو

ایستگاه سه (پایگاه امداد و نجات)