قله کلاه قاضی از مسیر غربی و پلیس راه-Kolahghazi Peak From West

Photo ofقله کلاه قاضی از مسیر غربی و پلیس راه-Kolahghazi Peak From West Photo ofقله کلاه قاضی از مسیر غربی و پلیس راه-Kolahghazi Peak From West Photo ofقله کلاه قاضی از مسیر غربی و پلیس راه-Kolahghazi Peak From West

January 13, 2014
December 2013

near Maḩal-e Sarvestān, Ostān-e Eşfahān (Iran)

منطقه حفاظت شده کلاه قاضی در جنوب شهر اصفهان واقع است.انواع چهارپایان در این منطقه زندگی میکنند و از آنها حفاظت میشود.ورود به منطقه معمولا نیازمند داشتن مجوز از محیط زیست است.قله کلاه قاضی 2530 متر ارتفاع دارد و فرم قله که شبیه کلاه قاضی های قدیم است دلیل این نام گذاریست.معمولا کلاه قاضی را از شمال و غرب صعود میکنند و مسیر غربی از دو راه مجزا به پلیس راه اصفهان به شهرضا میرسد که یکی کوهپیمایی است و دیگری هم جز در قسمت کوچکی که دست به سنگ دارد و البته حمایت و بولین برای آن کافیست ، کوهپیمایی میباشد.ما با توجه به زیبایی ها و شناسایی مسیر دوم آن را انتخاب کردیم.پیشنهاد میشود این مسیر را برای فرود از کوه انتخاب کنید نه صعود تا راحت تر از دست به سنگ مذکور عبور کنید.طبیعت و سکوت حاکم بر منطقه به علاوه حضور وحوش که تقریبا دیدن آنها برای هر صعود کننده ای حتمی است بسیار لذت بخش است.دقت کنید در این کوه فریاد نکشید تا آرامش حیوانات را بر هم نزنید
اطلاعات بیشتر 09131181562

• Photo of sayedmojtabatavakoli
    sayedmojtabatavakoli Apr 12, 2018

با سلام.
    جناب امین جواهری با راهنمایی تلفنی شما در تاریخ ۱۷/۰۱/۹۷البته بدون مجوز موفق به صعود به قله شدیم.
    لازم به ذکره از مسیر پلیس راه بعد از پل عابر پیاده ، درست روبروی پل یه دره وجود داره. اگر سمت راست ترین دامنه رو ببینید تعدادی سنگ بزرگ در دامنه هست که روش سنگ چین وجود داره. اگر نزدیک سنگ چین ها بشین از همون جا پاکوب را خواهید دید که خیلی ملایم بدون دست به سنگ شما رو بالا می بره تا روی کفی و بعد هم مسیر قله رو از روی کفی پی بگیرید.