قله کهار

January 30, 2020
January 2020

near Qal‘eh Dokhtar, Alborz (Iran)

ضمن تبریک مجدد عید سعیدفطر به استحضار می رساند داوطلبین برنامه صعود به کوه کهار به اسامی آقایان پردلی، بهرامیان ،عسکری ، منتظریانی ،داهیم ، خزایی ،کلانتری ،حیدری ،کاکایی ،امجدیان و محمدی پس از اذان ظهر روز خجسته عیدسعید فطر توسط مینی بوس دانشگاه به رانندگی آقای فعلی ساختمان ستاد دانشگاه را به مقصد استان البرز ترک نمودند در شهرستان صحنه به دلیل نقص فنی با هماهنگی مسئولین محترم دانشگاه مجبور به تعویض مینی بوس شدند .
ادامه سفر با تأخیر دنبال شد هنگام غروب بدلیل اشکال در چراغهای مینی بوس جدید مجددأ مقداری توقف داشتیم که بالاخره آن نقص هم مرتفع گردید.
علی و ایحال حوالی ساعت سه بامداد روز بعد(سه شنبه) به روستای کلوان استان الیرز رسیدیم با عنایت به روحیه کوهنوردان پس از آماده نمودن کوله پشتی و سایل مرتبط با صعود ،کوهپیمایی را در دل شب شروع نمودیم .
حرکت گروه کوهنوردی دانشگاه بوسیله دستگاه مسیر یاب در تاریکی شب دوم ماه شوال شروع شد دراواخر باغ اولین دامنه کوه پیمایی ،درمجاورت چشمه ای نماز صیح خوانده شد و گروه کوهنوردی دانشگاه آهسته و پیوسته مسیر کوهپیمایی را ادامه دادند، لازم به ذکر است با توجه به موقعیتی که این کوه دارد ،دامنه کوه ها اغلب شیب خیلی تند ،سنگ ریزه ای توأم با خاک و ریزشی می باشد به همین دلیل مسیر کوهپیمایی روی یال تعیین و تعریف شده است سرانجام در ارتفاع 3200 متری به جان پناه سنگی رسیدیم که در مجاورت آن چشمه آب (فصلی)وجود داشت .
بعد از استراحت ، کهار نوردان دانشگاه مسیر حرکت را روی یال ادامه دادند.
بالاخره با پشت سر گذاشتن موانعی (محدودیتی که ماه مبارک بوجود می آورد ,تحمل سفر 600 کیلومتری ،شب نخوابی و کوه پیمایی هشت کیلومتری ) قله کهار 4025 متری نمایان گردید که توسط گروه کوهنوردان دانشگاه فتح و در خاطرات ثبت گردید.
دل کندن از قله پس از راز و نیاز با خداوند منان خیلی سخت بود بدنبال آن قله مجاور آن بنام کهار میانی فتح گردید و مسیر بازگشت از قعر دره بین دامنه کوههای کهار وناز که برخی نقاط آن پوشیده از یخچال و یا بقایای بهمن های زمستانی بود دنبال شدو حوالی ساعت پنج بعدازظهر کوهنوردی خاتمه یافت.