قله هزار - Hezar Peak

November 20, 2017
November 2017

near Zahrūd-e Bālā, Kerman (Iran)

قله هزار استان کرمان مرتفع ترین قله استان و چهارمین قله بلند ایران است.
تیم ما شامل ۲۲ نفر از همنوردان به سر پرستی آقای جواد اکبری از کوهنوردان بنام خراسانی ساعت ۲۰ پنجشنبه از مشهد راهی کرمان و پس از آن منطقه رایِن شدیم
لیکن به واسطه برخی اتفاقات پیش بینی نشده از جمله خرابی اتوبوس در ساعت ۲۰ جمعه شب پای در مسیر صعود گذاشتیم
تا پس از گذشتن از آبشار رایِن و طی حدود ۴ کیلومتر (دو ساعت) پاکوب بسیار نرم به جانپناه قله هزار در ارتفاع تقریبی ۳۲۰۰ متری برسیم و بنا را به شب مانی در جانپناه و استراحت بگذاریم
صبح شنبه پس از آماده شدن گروه و صرف صبحانه ساعت ۵ بامداد و قبل از طلوع خورشید صعود را آغاز کردیم
با توجّه به سرمای هوا ابتدا لباس بیشتری بر تن اعضای تیم بود که پس از طی بخشی از مسیر و طلوع خورشید برخی از اعضای تیم تصمیم به کم کردن لباس نمودند
پاکوب مناسب و مشخص و وجود علائم و همچنین سر قدم فنی باعث شد تا مسافت ۶ ساعته تا قله علی رغم برخی سینه کشی های دشوار و یا دست به سنگ های سخت آسان طی شود
در ساعت ۱۱:۳۰ تیم موفق به صعود شد و پس از استراحتی نیم ساعته و گرفتن عکس های یادگاری قبل از ساعت 12 شروع به فرود و حرکت به سمت جانپناه کرد
تیم خوب و آماده ما مسافت قله تا جانپناه را در ۴:۳۰ طی نمود و پس از صرف نهار برنامه حرکت از جانپناه به ابتدای مسیر را در دستورکار خود قرار داد
همه همنوردان در ساعت 19 سوار اتوبوس شدند و آخرین بخش برنامه یعنی حرکت به سمت مشهد را آغاز کردند
شایان ذکر است که آبگرم فردوس و همچنین توقف در کویر در طول مسیر برای رفع خستگی و همچنین هم افزایی تیمی از جمله اتفاقات خوب این برنامه در مسیر بازگشت بود