قله دوبرار (کرج)

December 6, 2022
December 2022

near Shahrak-e Bahārestān, Alborz Province (Iran)

تاریخ صعود: 1401/09/14
وضعیت هوا: برفی همراه با مِه سنگین
دمای هوا: منفی 4 درجه
دمای حسی هوا: منفی 11 درجه
سرعت باد: 17 تا 46 کیلومتر بر ساعت

برنامه تمرینی شماره 1 گروه آلفا برای برنامه‌های سال 1402
صعود در شرایطی انجام شد که از دو روز قبل بارش برف داشتیم و روز سوم شرایط جوی به این صورت بود که کوهستان از ساعت 5 صبح الی 23 شب بارش برف سنگینی رو داشت و موقعیت خوبی برای یک تمرین جانانه رو بوجود اورده بود.
چندین بار به شخصه قله دوبرار رو گروهی و انفرادی صعود کرده بودم و خب قله‌ی مهربانی هست از جهت مسیر راحت اما قصد ما این بود که در شرایط سخت و چالشی خودمون رو قرار بدیم.
برف از ارتفاع 2000 به بعد سنگین شد و میدان دید بواسطه مه غلیظ و سنگین بسیار پایین اومد بطوریکه مسیریابی هم یک مسئله دشوار شده بود،که البته جاده‌ی بزرگی در کوهستان برای راه و ترابری ساخته شده که تا پایین شیب قله ادامه داره و مدام در راستای اون قرار می‌گیرید که این موضوع علاوه بر تخریب طبیعت روحیه و حس کوهنوردی شما رو پایین میاره.
شروع برنامه 08:47 از پارکینگ شهرک بهارستان و پایان 14:44،میانگین زمان استراحت هر نیم ساعت 3 دقیقه و جمع کل زمان استراحت با توقف در قله 21 دقیقه.