قله دماوند، از جبهه شمال شرقی فرود از جنوبی

Photo ofقله دماوند، از جبهه شمال شرقی فرود از جنوبی Photo ofقله دماوند، از جبهه شمال شرقی فرود از جنوبی Photo ofقله دماوند، از جبهه شمال شرقی فرود از جنوبی

2 days one hour 16 minutes
August 11, 2018
August 2018

near Nāndal, Māzandarān (Iran)

حرکت ساعت '۵:۱۵ از ترمینال شرق به سمت جاده هراز.
ساعت '۷:۱۵ به خروجی روستای ناندَل رسیدیم، خروجی روستا بعد از تونل شماره ۸ قرار دارد و تابلویی هم ندارد!
با هماهنگی که با آقای زارع انجام شده بود وسیله برای حرکت به گردنه‌سر مهیا بود، بعد حدود ۱:۴۵ دقیقه یعنی ساعت ۹:۳۰ به گردنه‌سر رسیدیم.
گروه ما سه نفر بود، یکی از کوله‌ها را به قاطرچی سپردیم و خودمان بعد از صرف صبحانه به طرف تخت فریدون به راه افتادیم.
بعد از حدود ۳:۳۰ به دشت چمن که قبل از جان‌پناه تخت فریدون قرار دارد رسیدیم و نهار خوردیم، بعضی از گروه‌ها همانجا کمپ برپا کردند تا شب را بمانند، ولی ما به طرف تخت فریدون رفتیم حدود یک ساعت بعد به تخت فریدون که ارتفاع حدودی ۴۳۰۰ متر دارد رسیدیم.
بعد از استقرار و برپایی کمپ جهت هم‌هوایی به ارتفاع ۴۶۵۰ رفته و بازگشتیم.
به علت نمناکی کف چادر و سروصدای گروه‌های کوهنورد تقریباً شب نخوابیدیم، به همین دلیل صبح کمی دیر به راه افتادیم، حدود ۷:۲۰ دقیقه.
چون قرار بود از جبهه جنوبی برگردیم، ناچار بودیم تمام وسایل اعم از چادر و غیره را به نوبت حمل کنیم.
دقیقاً راس ساعت '۱۳:۲۰ یعنی بعد از ۵ ساعت حرکت از تخت فریدون به قله دماوند رسیدیم.
دور کاسه قله رو‌پیمودیم و عکس گرفتیم، و از مسیر جبهه جنوبی حدود ساعت ۱۴ به سمت پایین حرکت کردیم. حدود ۵:۳۰ به بارگاه سوم رسیدیم، شب را در پناهگاه ماندیم، و صبح حدود ۲:۱۵ طول کشید که به بارگاه دوم برسیم.