قله چنگ خسروی (آب سُر)

October 2021

near Kohreh, Fars (Iran)

قله چِنگِ خسروی (آب سُر)
برای دسترسی به این منطقه وارد رشید آباد که شدیم از کنار منبع های آب خودمون رو به ورودی دره سُر می‌رسانیم در ابتدای دره منبع آب هست و باغی که ورود به تنگه رو سخت می‌کنه از کنار فنس باغ خودمون رو به اول دره رسانده و از سمت راست دره خودمون رو بالا میکشیم و ارتفاع زیاد میکنیم به غار زیبا با چند حوضچه میرسیم که مشخص هست این جا هم مثل ورا و بنیز روزی محل تفریح و شب مانی برای جوان‌های قدیم بوده بسیار دنج و دوست داشتنی که البته الان کاملا فراموش شده سه حوضچه دست ساز در این غار هست که حتی در فصل های کم بارش هم حوض اول آب گوارا و شفاف دارد . بعد از گذر از غار آب سُر و ارتفاع گرفتن از مسیر سمت راست سوار بر پشته کوه شدیم و برای رسیدن به قله پا و باتوم رو بر کوه کوبیدیم برعکس چیزی که به نظر می‌رسید قله مسیر چندان راحتی نبود و در نهایت بعد از ۲.۳۰دقیقه خودمون رو بالای قله دیدیم آنجا صاف بود باد هم نمی‌آمد چای و صبحانه را خوردیم و از سمت مجاور صعودمون فرود را شروع کردیم به دلیل شیب تند فرود با سرعت کم انجام شد در مسیر برگشت یک سنگاب بود که در فصل های پر بارش آب در آن جمع میشود و در نهایت ساعت ۱۲در کنار ماشین. تشکر از جناب. عبیری و کاظمی .