قله بیدستان , تفت , یزد

July 23, 2018
July 2018

near Manşūrābād, Yazd (Iran)

قله بیدستان در مسیر یزد به شیراز در گردنه علی آباد و در روستای بیدستان واقع شده است. در مسیر قله بیدستان تقریباً در همه جا آنتن دهی موبایل وجود دارد. نکته حائز اهمیت این می باشد که در این مسیر قله و در این موقع از سال یعنی تیرماه هیچ‌گونه آبی در مسیر در دسترس نیست. باید به اندازه رفت و برگشت آب کافی به همراه داشت.
مسیرهای دسترسی به قله نیز چند مسیر می باشد که هم می توان از انتهای روستا داخل دره به قله صعود کرد و هم اینکه از روی یال سمت راست یا یال سمت چپ به سمت قله حرکت نمود. قبل از رسیدن به قله اصلی بیدستان سه قله فرعی نیز در مسیر وجود دارد که در ترک موجود قله ها نیز مشخص شده‌اند. شاید بهترین مسیر از ته دره باشد.

از کنار چشمه روستا

تک درختی که از دور به شکل سنگ چین به نظر می آید و ممکن است دچار خطا شویم

یکی از قله های فرعی مسیر قبل از رسیدن به قله اصلی

قله بیدستان

قله اصلی بیدستان

در این نقطه دوراهی وجود دارد . یکی از مسیرها همان هست که صعود شده و دیگری مسیری است که به سمت یال سمت راست دره حرکت میکند . در واقع همان مسیر جنوب شرقی به سمت قله می باشد

زین اسبی

با رسیدن به این نقطه و دید مناسبی که از مسیر دره نمایان می شود، مشخص می شود که از انتهای مسیر پاکوب صعود که در دره می گذرد و قبل از چرخش به سمت چپ و حرکت بر روی یال می توان همان مسیر ته دره را تا رسیدن به این زین اسبی با کمی چپ و راست حرکت کردن ادامه داد و مسیر خوبی نیز به نظر می رسد