قله بند عیش از دره حصارک

February 28, 2020
February 2020

•   3.8 2 Reviews

near Maḩalleh-ye Ḩeşārak, Tehrān (Iran)

قله بند عیش قله ای منفرد به ارتفاع 2770 متر است
این قله چندین مسیر شناخته شده برای صعود دارد. یک مسیر از پارک جنگلی کوهسار بوده و مسیر دوم از دره حصارک انجام می گیرد و مسیر دیگر از امامزاده داود است و مسیری هم از ده سولقان دارد

اما صعود به قله بند عیش از دره حصارک به نوبه ی خود از دو مسیر انجام می شود

مسیر اول: مسیر بالای دره. این مسیر، مسیر اصلی صعود به قله بند عیش است. از انتهای خیابان آبرسانی شروع شده و با گذر از کنار مجتمع ورزشی دانشگاه آزاد، از بالای دره حصارک (از سمت راست دره) گذر کرده تا در نهایت پس از حدود یک ساعت به کف دره حصارک می رسد
دسترسی: بلوار سیمون بولیوار، خ شهدای حصارک، خ امام خمینی، خ آبرسانی

مسیر دوم: مسیر داخل دره. این مسیر در واقع بسیار زیبا اما کمی طولانی تر است، به این صورت که از همان ابتدا باید با گذر از کنار کافه ها (خ صحرا) وارد دره حصارک شده و از داخل دره و کنار رودخانه مسیر دره را ادامه دهید
دسترسی: بلوار سیمون بولیوار، بعد از میدان دانشگاه، فرعی دوم به داخل حصارک، خ کشاورز، خ صحرا

هر دوی این مسیرها پس از حدود یک ساعت به هم می رسند و در امتداد دره حصارک به سمت قله ادامه می یابند

این ترک از مسیر اول یعنی از مبدا خیابان آبرسانی و از بالای دره در تاریخ 98/12/8 انجام شد

مسیر قله بندعیش از مبدا پارک کوهسار هم در پروفایل من موجود هست

دره حصارک در فصول سرسبز خیلی زیباست. همینطور قله ی بندعیش از نظر من خیلی زیباست چون این قله، قله ای منفرده که نمایی صخره ای داره و راس قله هم صافه

در مورد شیب مسیر هم بگم که از ابتدای دره حصارک تا انتهای دره، شیب ملایمه ولی زمانی که روی یال سوار می شویم تا قله شیب تندتر می شود. همچنین به این نکته هم توجه داشته باشید که در فصول زمستان و بهار که آب رودخانه زیاد است، چندین مرتبه به ناچار باید از عرض رودخانه رد شد

مدت زمان صعود (بسته به سرعت حرکت و بدون احتساب توقف) بین 2.5 الی 3.5 ساعت و مدت زمان فرود بین 2 الی 3 ساعت می باشد (این تایم برای صعود تک نفره است که بالطبع سرعت بالاتری دارد) این مسیر برای صعود زمستانه و تابستانه مناسب است
ترک برای صعود ذخیره شده و برای فرود هم می توان از همین مسیر برگشت

قله بندعیش

از قله بند عیش، امامزاده داود و قلل شاهنشین و توچال و بسیاری دیگر از قلل قابل مشاهده است که در عکس تعدادی نمایش داده شده

سمت راست به امامزاده داود و قله توچال و سمت چپ به قله بندعیش می رود . ما بالطبع به چپ می رویم

PictographMountain hut Altitude 7,215 ft

در این محل برای اولین بار پس از شروع پیمایش، نمای قله بند عیش پدیدار می شود

سوار بر یال شوید

PictographWaterfall Altitude 6,289 ft

دو نکته اول اینکه در کنار این آبشار، چشمه فصلی است و می توان در فصولی که آب دارد استفاده کرد و دوم اینکه در مسیر برگشت، از محل آبشار، یک راه به سمت بالای دره و راه دیگر از داخل دره و مجاورت رودخانه ادامه پیدا می کند. اگر می خواهید به نقطه ی شروع حرکت بازگردید باید دقت کنید که از آبشار، راه پاکوبی را پیش بگیرید که به سمت بالای دره می رود

• Photo of Amir Sadiq
    Amir Sadiq Mar 23, 2020

I have followed this trail  verified  View more

ترک خوبی بود

این جمعه قصد صعود داریم
    ممنون میشم

Hamed.Tehrani Feb 24, 2021

سلام آقا رضای عزیز.. ترک و توضیحات گویای همه چیز هست.. سختی مسیر متوسط رو به ساده است.. انشالا صعود خیلی خوبی خواهید داشت ولی اگه هر سوال دیگه ای داشتید میتونید با من تماس بگیرد 09124576792