قله بل استان فارس

May 17, 2019
May 2019

near Shahrak-e Be‘s̄at, Fars (Iran)

گزارش صعود به قله بل "مرتفع ترین قله ی استان فارس( طرح  ملی سیمرغ 31 استان 31 قله)
مشخصات کلی برنامه:
نام منطقه: اقلید
مشخصات قله:در زبان پهلوی به معنای  بلندترین قله کوهستان سفید از منطقه زاگرس مرکزی و بلندترین کوه استان فارس است که در بخش مرکزی شهرستان اقلید واقع شده‌است.
موقعیت جغرافیای قله:
پشتیبانی تلفن همراه: در پناهگاه و نزدیک قله موجود میباشد
مدت زمان اجرا برنامه:نیم روزه
شرح اجرای برنامه:
طبق قراری که با دوست و همنورد خوبم اقای ذکی زاده داشتیم، قرار بر این شد راس ساعت 9 از یزد حرکت کنیم و بعد از حدود 4 ساعت در پایین کوه بودیم و بعد از نرمش های لازم ساعت یک و نیم بامداد  صعود را شروع کردیم و بعد از گذشت 2 ساعت کوهنوردی مداوم به پناهگاه در ارتفاع3546 متری رسیدیم و بعد از یه خواب کوتاه و تجدید قوا راس ساعت 6 اقدام به صعود به سمت قله کردیم که بعد از  طی مسیری 1 و نیم ساعته با تراورس های کم و بیش  به قله بل رسیدیم و بعد از  مراسم صعود اقدام به فرود کردیم و سر انجام در ساعت 12 ظهر در محل پارک خودرو در پایین کوه رسیدیم.
موفق و پاینده و سرافراز باشید.
'' ابویی''

• saeid vahedi Sep 7, 2022

سلام
    میگم این محل پارک خودرو که میگید پایین کوه هست، امنیت داره که بخواییم ماشین رو صبح تا غروب ول کنیم همونجا و بریم بالا؟