-قله آنالوجه -دالانکوه-داراب شاه

February 26, 2020
February 2020

near Ţarrār, Isfahan (Iran)

قله 3900 متری
بلندترين قله رشته كوه دالان كوه قله آنالوجه يا داراب شاه است كه در شمال روستاي آنالوجه و جنوب شرقی روستاي دامنه قرار دارد. صعود قله از دو روستاي مذكور امكان پذير است. لازم به ذكر است كه صعود قله از روستاي آنالوجه برخلاف روستاي دامنه آسان تر بوده و مستلزم كار فني نمي باشد.
جاذبه ها و آثار باستانی منطقه:
-دهکده تفریحی زاینده رود در کنار سد چادگان
-خانه معظم الملک میر پنج واقع در چادگان
-امامزاده عبدا.. بن زیاد پدر شاه عبدالعظیم واقع در شهر رزوه
-پل اورگان و مسجد جامع اورگان در ۳۲کیلومتری مرکز شهرستان
-مقبره کاوه آهنگر در مشهد کاوه،زادگاه کاوه آهنگر
و…
پوشش گیاهی: اين منطقه از لحاظ پوشش گياهي تحت حفاظت است و به همين دليل در فصل بهار مناظر زيبايي دارد. گون هاي بزرگ و لاله هاي واژگون از جمله گياهان مشخص اين منطقه است.
گوناگونی جانوری: از لحاظ پوشش جانوري مي توان به جانوراني چون گرگ،گراز،شغال،روباه،کبک،خرگوش،موش خرمايي و شاهين اشاره کرد.
وجه تسمیه ی نام قله: قله آنالوجه در شمال روستایی كه به همين نام،ناميده مي شود قرار دارد و از دو واژه” ايلان‏جا” به معني جاي مار گرفته شده كه به مرور زمان به آنالوجه تغيير يافته است.
چگونگی دسترسی:
1- از مسیر داران که پس از رسیدن به شهر داران جاده چادگان در جنوب داران را پیش می گیریم و پس از طی 10 کیلومتر به جاده فرعی آنالوجه در سمت چپ جاده (شرق) رسیده و پس از طی 10 کیلومتر به روستا می رسیم.
2- از طریق جاده اصلی اصفهان چادگان پس از عبور از چادگان و روستای رزوه به جاده فرعی انالوجه در سمت راست رفته و پس از 10 کیلومتر به روستا می رسیم.