پیشیکلو به قله کمال سهند

August 27, 2014
August 2014

near Chīnī Bolāgh, East Azarbaijan (Iran)

سلام باقدری دور نمودن مسافت به یکی اززیباترین و جذابترین مسیرهای صعود به قله کمال میرسیم.ابتدا از شهر بستان آباد با طی 34کیلومتر به روستای با صفای پیشیکلو سپس 7 کیلومتر دیگر رادرجاده ای خاکی ولی هموارگذر نموده به روستای متروکه باطبیعت بسیار زیبای چینی بلاغ که ییلاق نشین میباشند میرسیم.قبل روستا رودخانه 2شاخه میباشد در امتدد رودخانه سمت راست 3کیلومتری میرویم تابه محل پرورش ماهی یا معروف به آیی یاتان داش رسیده خودروها را ترک کرده از کنار رودخانه استارت کوهپیمایی را میزنیم یک ساعتی در میاه چمن و گلزارها خواهیم بود تا در ارتفاع 2800متری به یکی از سرچشمه های رودخانه بزرگ قزل اوزن بنام علی بلاغی میرسیم بیش از 10چشمه زلال که سهم آبی اصلی روستای پیشیکلوست. در ایجا قمقمه ها راپر مینماییم چون دیگر نهر در بین سنگها گم میشود ، به دشت سر سبزه با شیب ملایمی درارتفاع 3000متری رسیده ایم دو گردنه مشخص است یکی تقریبا جنوب ، ولی ما بسمت غرب اوج میگیریم تا به گردنه در ارتفاع 3400برسیم . آنجا بین 3قله قرار داریم که در ضلع شمال غربی قله کله قندی کمال با ارتفاع تقریبی 3700نمایان است با شیب بسیار تند و نفس گیر اما با یک یا علی دیگر انشاا.. فتح کرده اید