پیمایش اخلمد تا دره اجنه (Akhlamad to Ajene Valley)

Photo ofپیمایش اخلمد تا دره اجنه (Akhlamad to Ajene Valley) Photo ofپیمایش اخلمد تا دره اجنه (Akhlamad to Ajene Valley) Photo ofپیمایش اخلمد تا دره اجنه (Akhlamad to Ajene Valley)

June 19, 2021

near Akhlamad, Razavi Khorasan (Iran)

قبل از هر چیزی این نکته رو بگم به دلیل اینکه مسیر تریل شده در داخل دره قرار داره و امکان موقعیت یابی ماهواره به درستی صورت نگرفته کمی ترک برداشت شده دارای خطاست. این مسیر با چند نرم افزار ترک شده ولی همگی دارای خطا بود برای همین مسیر رو مجدد روی ویکی لوک به صورت دستی ترسیم کردم که باز هم روی اپلیکیشن موبایل دارای خطا
هست ولی نسخه تحت وب آن درست عمل میکنه

پیمایش روستای اخلمد تا دره اجنه
شروع پیمایش: چهارشنبه 26 خرداد 1400
این برنامه رو میتونید هم به صورت یک روزه و هم دو روزه اجرا کنید
قسمت اول پیمایش از انتهای مسیر ماشین رو روستا شروع میشه و تا آبشار اول اخلمد که مسیر به صورت سنگ فرش است به راحتی قابل پیمایش می باشد - طی این مسیر با الاغ یا موتور نیز امکان پذیر است - کرایه از 30 تا 50 تومان متغیر است
مسیر دوم پیمایش از روبروی آبشار شروع شده و با شیب زیاد در دامنه کوه رو به بالا طی می شود - طی کردن مسیر پر شیب کمتر از10 دقیقه طول خواهد کشید و بعد از آن با شیب ملایم مسیر همراه خواهیم شد
چنانچه مسیر به خوبی طی شود قسمت دوم کمتر از 60 دقیقه طول خواهد کشید
ابتدای مسیر ورودی به دره مقداری دست به سنگ دارد
داخل دره مکان مناسب برای کمپ در حد 6 نفر وجود دارد و در طول روز مکان دارای سایه برای نشستن به سختی گیر میاد
یک غار هم داخل این دره وجود دارد که مسیر پاکوب آن از روبروی محل کمپ شروع میشود و مسیر داخل غار تا جایی که ترس اجازه دهد قابل تردد است
آبشار اصلی دره دارای محل مناسب برای پرش است و حوضچه پای آن عمق مناسبی در حدود 1.5 متر دارد
چنانچه به بالای آبشار بروید امکان سر خوردن از آبشار نیز وجود دارد البته با لباس این کار را انجام دهید
در داخل دره چشمه وجود ندارد

Navigate Akhlamd village to Ajene valley
Wednesday, June 16, 2021
The first part of the trail starts from the end of the car path to the village and can be easily traversed to the first waterfall, which is a paved path.
You can also go this route by donkey or motorbike - the fare is about $ 3
The second part of the walk starts in front of the waterfall and goes uphill - it will take less than 10 minutes to walk the steep path and then the path has a slight slope.
The second part will take less than 60 minutes.
There is also a cave in this valley, the cave's path begins in front of the camp site, and the path inside the cave is passable as far as fear allows.
The main waterfall of the valley has a suitable place for jumping and its pond has a suitable depth of about 1.5 meters
There is no spring inside the valley

If you are planning to travel to Ajene Valley and you do not have any guidance, you can contact me and I will guide you.

PictographCar park Altitude 4,783 ft

شروع پیمایش تا آبشار اخلمد

برای تردد راحت تر (در مسیر برگشت) ماشین را در پارکینگ های دورتر نسبت به محل شروع پیمایش پارک نمایید هر چه به محل شروع پیمایش نزدیک شوید کرایه پارکینگ بیشتر و ترافیک بیشتر خواهد شد

از ابتدای شروع مسیر از پارکینگ تا آبشار اول اخلمد مسیر سنگ فرش بوده و نیاز به ترکینگ خاصی ندارد

اتمام کافه ها

پس از اتمام کافه ها آبشار در سمت چپ و شروع مسیر پیمایش جلوتر از آبشارها در سمت راست مسیر قرار دارد

PictographWaterfall Altitude 5,470 ft

آبشار سمت چپ - روبرو ادامه مسیر

مسیر کمی جلوتر از آبشار در سمت راست از جلوی یک تخته سنگ بزرگ آغاز میشود

شیب زیاد رو به بالا

ابتدای مسیر با شیب زیاد رو به بالا آغاز میشود

نمای آبشار اخلمد (پشت به مسیر)

منظره ادامه مسیر

شروع کمی دست به سنگ

شیب زیاد و نمای داخل دره اجنه

ورودی دره دارای شیب زیاد رو به پایین است که بایستی کمی مراقب بود

PictographCampsite Altitude 5,624 ft

محل کمپ

محل کمپ زیر درخت گردو نزدیک به رودخانه است که در طول روز غیر از 2 ساعت سایه انداز خوبی دارد

مسیر پاکوب به سمت غار از روبروی محل کمپ شروع شده و کمتر از 5 دقیقه تا دهانه غار پیمایش دارد.