پیاده روی و صخره نوردی روستای توریستی اخلمد

Photo ofپیاده روی و صخره نوردی روستای توریستی اخلمد Photo ofپیاده روی و صخره نوردی روستای توریستی اخلمد Photo ofپیاده روی و صخره نوردی روستای توریستی اخلمد

August 21, 2015
August 2015

near Akhlamad, Razavi Khorasan (Iran)

این کوه پیمایی که از ساعت ۸صبح روز دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴تا ساعت ۵ بعد از ظهر طول کشید
در مسیر رودخانه و آبشارهای روستای اخلمد قرار داشت.

مسافت : بیش از۱۰ کیلومتر
کوهنوردان : محمد عرفان رازقی ، محمد صالح رازقی

چند نکته جالب توجه هست که خوبه بدونید

اول اینکه آبشار اول رودخانه اخلمد که مسیر حاشیه رودخانه تا اونجا سنگفرش هست مصنوعیه و اینو وقتی فهمیدیم که رفتیم بالای آبشار و دیدیم که آب با لوله انتقال پیدا می کنه.

دوم اینکه بعضی قسمت ها در مسیر این رودخانه شاید در طول روز یکی دو ساعت آفتاب بخوره اونم به دلیل کوههای بلند و صخره های زیادیه که این منطقه دره مانند رو احاطه کرده

نکته سوم اینکه در این منطقه به فکر استفاده از جی پی اس نباشید دقیقا به دلیل قبلی که گفتم. کوههای بلند و صخره هایی با بیش از دویست سیصد متر ارتفاع اجازه ارتباط با ماهواره های جی پی اس رو نمی ده و ما که قصد داشتیم مسیرمون رو از طریق جی پی اس ثبت کنیم متوجه شدیم که در بیشتر مناطق دره ای این منطقه جی پی اس جواب نمی ده و مسیر رو خودم در نرم افزار گوگل ارث دستی کشیدم

وقتی به آبشار سوم یا چهارم برسید هیچ راهی به بالای آبشار پیدا نمی کنید،
آبشار سوم رو فقط می شه از راهی که دو سه کیلومتر عقب تر بالا میره به بالاش رسید ولی آبشار چهارم رو فقط می شه با طناب و صخره نوردی بسیار خطرناک بالا رفت که به مبتدئین پیشنهاد نمی شه

در کل این منطقه بسیار خنکه و اگر خواستید شب بمونید حتما تجهیزات گرمایشی به همراه داشته باشید

در ضمن نرم افزار گوگل ارث هم در طراحی این منطقه و تطبیق ارتفاعات با تصاویر ماهواره ای کاملا دچار اشتباه شده و اصلا بهش اعتماد نکنید

امیدوارم سرزنده و سلامت باشید

مسیر صعب العبور و صخره نوردی

PictographSummit Altitude 0 ft

بالای آبشار مصنوعی اول

هنگامی که به بالای آبشار اول صعود کردیم فهمیدیم که آب این آبشار با لوله از پایین کشیده می شه و از بالا رها می شه تا آبشار ساخته بشه. در واقع آبشار اول اخلمد مصنوعیست ولی بقیه آبشارها طبیعیست.