Punta Penia (Marmolada, Dolomites) per la via ferrada de la Forcella Marmolada

Photo ofPunta Penia (Marmolada, Dolomites) per la via ferrada de la Forcella Marmolada Photo ofPunta Penia (Marmolada, Dolomites) per la via ferrada de la Forcella Marmolada Photo ofPunta Penia (Marmolada, Dolomites) per la via ferrada de la Forcella Marmolada

1930
August 11, 2013
August 2013

near Ciamp dello Stanzon, Veneto (Italia)

[Català] Preciosa ruta fins al punt més alt de les Dolomites, la Punta Penia (3.343m). Combina una mica de tot, grampons, via ferrada, roca, etc.

S'ha optat per fer servir el telefèric al pujar per estalviar-se els primers metres de desnivell i guanyar temps. Obre a les 9:00h i val 5€ per adult, anar i tornar 9€.

Després es va a una glacera on calen grampons (segons època poder calen abans) i s'arriba a l'inici de la via ferrada, que passa pel coll de la Forcella della Marmolada, i en comptes de seguir cal al sud es va cap a l'est. La via ferrada no és de molta dificultat, però la roca en ocasions està molla, i hi ha neu o gel.

Del final de la via ferrada al cim no hi ha gaire tros, i just al costat del cim hi ha el refugi de Punta Penia. Hi ha unes vistes espectaculars els 360º.

Per la baixada hi ha un tram que també calen grampons, però poc minuts després s'arriba a un camí equipat (forta pendent amb un cable metàl·lic semblant a via ferrada) on millor treure-se'ls. Un cop a baix altre cop grampons fins on calgui, on el dia de fer aquesta ruta a mitjans d'agost era fins gairebé al final del telefèric. Llavors aquí només cal seguir el GR fins a l'inici de la ruta.

Previsió meteorològica:

Trencall

04 Trencall

05 Glacera

Glacera, la neu pot començar abans

06 Inici via ferrada

Refugio guardat de Punta Penia

10 Punta Penia

Punta Penia

Inici camí equipat, de baixada en aquest cas

Final cami equipat

Col de Bous

• Photo of Abel Aguilar
    Abel Aguilar Oct 6, 2020

Ruta feta la primera quinzena de setembre, grampons i corda necessàris per baixar per la glacera.
    El remuntador està tancat des d'aquest any(2020).