Puigmal - Fontalba

July 13, 2014
July 2014

•   4.7 8 Reviews

near Queralbs, Catalunya (España)

Ruta matinal, per anar a donar ànims als valents de la "Olla de Núria".

Hem pogut gaudir de l'espectacle de la cursa des de dalt del Puigmal.

Hem sortit de Fontalba i hem arribat al cim del Puigmal al cap d'una hora.

Després de veure els corredors hem baixat pel mateix camí.

El Puigmal està situat entre els termes municipals de Queralbs (Ripollès) i Er (Alta Cerdanya) i s'alça com el més alt dels cims que configuren l'anomenada Gran Olla, que rodeja la vall de Núria.

Aquest any la cursa VIIIa edició Clàssica Olla, ha tingut el recorregut amb les característiques següents:

Distància de 21'5 km
Desnivell: positiu 1940 m i negatiu de 1940 m, per tant acumulat de 3880 m.
Cota mínima 1967m. Màxima 2913m. Amb un 72% del recorregut per sobre els 2700m.

Puigmal

• GFC.cat Aug 24, 2014

Fàcil, però el tram final puja fort.

• MarcCAT Aug 24, 2014

Fàcil! el Puigmal sempre és agradable de fer, sigui per on sigui.

• Photo of ERRAR
    ERRAR Oct 31, 2015

Ahir vaig fer aquesta ruta. Un dia fantàstic. Clar i lluminós i sense vent, ni fred ni calor. Trobo que no hi ha cap dificultat tècnica, tret del desnivell.

• Photo of genic
    genic Nov 2, 2015

Gràcies pels vostres comentaris.
    Salut,

• Albert GF Aug 22, 2016

Ruta molt guapa i molt fàcil de seguir.

• MiguelMGM Jul 30, 2017

No es un sendero marcado pero se sigue perfectamente porque el camino es bien visible.

• Photo of danicarraskin
    danicarraskin Sep 13, 2020

Ruta molt fàcil de seguir.
    Camí molt marcat i amb un últim tram amb bastant desnivell.
    En tot cas, molt recomanable, ja que tècnicament no hi ha dificultat i arribem a una mica més de 2900 m d'alçada.

• Photo of Vila-Llivina
    Vila-Llivina Nov 1, 2020

Aquesta ruta està classificada com a Senderisme, però no es poden fer 1000 m de desnivell, caminant, en una hora.
    Si heu pujat corrent, ho heu de dir, que hi pot haver qui es pensi que és una matinal de passeig i amb un parell d'hores tornen al cotxe....

• Photo of elsmeustrails
    elsmeustrails May 26, 2021

Ruta assequible però de pendent pronunciat per una de les cares que no passen per Núria. La pista d’accés a Fontalba pot estar en males condicions, amb la qual cosa és recomanable pujar-hi amb un vehicle alt.
    Les vistes durant tot el recorregut són fantàstiques.
    Potser la única pega d’aquesta ruta és que no és circular, amb la qual cosa la tornada pot perdre una mica d’encant.

• Photo of oscarsanchezdm
    oscarsanchezdm Jul 24, 2021

Avui hem mirat de fer-la i, per evitar un excés de cotxes al parquing de Fontalba, per accedir a la carretera és necessari fer una reserva prèvia amb un cost de 5€.

Desconec si durant els dies d’entre setmana també és necessari fer la reserva, o si només cal fer-la en caps de setmana d’estiu.