Puigmal de Llo - Puigmal Petit del Segre- Pic de Segre - Puigmal

Photo ofPuigmal de Llo - Puigmal Petit del Segre- Pic de Segre - Puigmal Photo ofPuigmal de Llo - Puigmal Petit del Segre- Pic de Segre - Puigmal Photo ofPuigmal de Llo - Puigmal Petit del Segre- Pic de Segre - Puigmal

August 26, 2020
August 2020

near Valcebollère, Occitanie (France)

Puigmal de Llo - Puigmal Petit del Segre- Pic de Segre - Puigmal

Ruta feta el 26/08/2020

Comencem la ruta des de l'estació d'esquí Err-Puigmal, des de la barrera al final del parking. Prenem la carretera que va recta, fins a arribar a un camí que transcorre al costat del Torrent d'Aiguaneix. Seguint per aquest camí ja podem visualitzar el primer cim d'aquesta ruta, el Puigmal de Llo. Anem prenent alçada per una pendent que es va fent més prinunciada, amb la vista posada a arribar al coll, seguint les fites i el camí ben visible en tot moment. En aquesta part de la ruta és on es fa la major part del desnivell.

Un cop al coll, prenem en direcció Oest fins arribar al Puigmal de Llo (2801 m). Remarcar les vistes des d'aquest cim, tot i la popularitat del Puigmal, les vistes des d'aquí són iguals o més espectaculars. Destacar el macís del Carlit en direcció Nord, i els seus Puig Peric i Carlit. Seguidament tornem a baixar pel mateix camí i enfilem cap al següent cim, en direcció al Puigmal, seguint les marques (línies grogues i fites). Un cop veiem que el camí ja se'n va cap al Puigmal, girem cap a l'esquerra, i en poca estona arribem al Puigmal Petit del Segre (2810 m).

A partir d'aquí, per fer una ruta més circular es podria anar a buscar el Puigmal d'Err, però vam decidir anar al Pic del Segre o Puigmal del Segre (2843 m), que s'hi arriba en direcció Est seguint el camí ben visible i les fites. Tornant pel mateix camí, enfilem cap al Puigmal o Puigmal d'Err (2910 m), que és el punt més elevat de la ruta, seguint com fins ara les marques grogues i les fites.

Un cop al cim, prenem el camí del Pas dels Lladres, cap a la dreta des d'on hem pujat, que pren un desnivell considerable. Al cap d'una estona de baixar, veiem 2 camins. Prenem el de la dreta, l'altre puja cap al punt més alt de l'estació d'esquí. Seguint arribem al punt inicial.