PUIGMAL 2910m

August 13, 2019
August 2019

near Valcebollère, Occitanie (France)

Ascensió al Puigmal per la vessant francesa.
Pujem amb el cotxe per la carretera de l'estació d'esquí de Puigmal (D89) fins una mica mes enllà del parquing superior de la estació (Planes), a on la carretera queda tallada per una barrera (aprox 2000 m alçada).
Continuem per la carretera fins a una caseta de captació d'aigua, moment en el que agafem el camí que voreja la Ribera d'Err.
Fem la pujada per Aiguaneix seguint el camí ben fresat que ens porta cap al fons de la vall i remunta per un fort pendent fins el coll que hi ha a l'esquerra del Puigmal del Segre.
Girem a la dreta per seguir per la carena, passant pel Petit Puigmal del Segre i seguim fins al cim del Puigmal (o Puigmal d'Err), a 2910 m.
Baixem pel camí que porta cap al Pas de Lladres (direcció cap a l'antiga estació d'esquí de Puigmal) fins a trobar el trencant a la dreta que baixa amb fort pendent directament cap al fons de la vall de la Ribera d'Err. Seguim el mateix camí, en sentit contrari, al costat del riu que hem fet a la pujada, i la pista fins al cotxe.