Puig de la Grava, Piques Roges i Falses Piques Roges

Photo ofPuig de la Grava, Piques Roges i Falses Piques Roges Photo ofPuig de la Grava, Piques Roges i Falses Piques Roges Photo ofPuig de la Grava, Piques Roges i Falses Piques Roges

October 31, 2017
October 2017

near Les Angles, Occitanie (France)

Aquesta ruta té dues parts ben diferenciades.
- Fins al Puig de la Grava es tracta d'una ruta senzilla de senderisme. Tot i ser llarg (uns 10km només anar) no té cap dificultat més enllà d'una costeruda pujada final des de la Portella fins al Puig de la Grava.
- A partir de l'Avantcim Oriental del Puig de la Grava, anirem resseguint la cresta i passarem per les Piques Roges i les Falses Piques Roges.
La nomenclatura dels cims he posat la mateixa que trobarem al llibre "Circuits d'alta muntanya pel Pirineu Oriental Català" d'en Manel Figuera, el qual al circuit número 12 ressenya tota aquesta cresta amb alguns passos de II, algun tram exposat i un sentinella de III- (evitable) entre la Pica Roja Central i Oriental.

Respecte la ressenya del llibre, vaig fer dues variacions:
- Al llibre, en Manel Figuera recomana baixar des de la Falsa Pica Roja Sud fins a l'estany de la Closa per un contrafort que va baixant cap a l'est. No recordava aquesta part del contrafort, només recordava que des de la Falsa Pica Sud havia de baixar si no veia clar seguir la cresta, i vaig baixar desgrimpant un tram inicial i després per la tartera, des d'un collet entre la Falsa Pica Sud i la següent Punta. La meva idea inicial era seguir baixant de les Falses Piques Roges per tota la cresta/carena, però arribats a la primera Punta després de la Falsa Pica Roja Sud la segona punxa em va semblar bastant complicada (vegeu foto), i com anava sol en aquest tram i el cansanci ja es feia notar una mica, vaig decidir que ni intentaria buscar-li el pas i no em complicaria.
- En comptes de vorejar l'estany de la Closa per la banda dreta i seguir el camí sota les parets del Puig Peric, segueixo sense camí (sense dificultats) per la resta d'estanys. És un tram que em va semblar molt bonic. Retrobo el camí una mica abans del refugi metàl·lic.

En general, si estem avesats a crestejar, no ens suposarà cap problema i disfrutarem del recorregut.

TEMPS TOTAL: 9h

Pica Roja Occidental

Pica Roja Central

Sentinella

Photo ofPica Roja Oriental / Puig de la Cometa d'Espagne Photo ofPica Roja Oriental / Puig de la Cometa d'Espagne Photo ofPica Roja Oriental / Puig de la Cometa d'Espagne