Pre-Alps francesos: Circular a Dent d'Oche des de Trossy (La Fétuière)

Photo ofPre-Alps francesos: Circular a Dent d'Oche des de Trossy (La Fétuière) Photo ofPre-Alps francesos: Circular a Dent d'Oche des de Trossy (La Fétuière) Photo ofPre-Alps francesos: Circular a Dent d'Oche des de Trossy (La Fétuière)

August 14, 2023
August 2023

near Trossy, Auvergne-Rhône-Alpes (France)

EXCURSIÓ: Circular als Pre-Alps Francesos ( La Fetuière ): Pic Dent d’Oche (2221)
11-8-2023 Cristina, Guillem, Montse i Josep

Avui anem als Pre-Alps francesos amb la intenció de conèixer la zona de les Dents d’Oche. Pel temps que tenim decidim ser molt contemplatius dels paisatges que ens oferirà l’excursió: Montblanc-llac Leman, ...
Deixem el cotxe a La Fetuière, un lloc on hi ha un Chalet bar-restaurant amb una gran zona per poder-hi aparcar el vehicle. Tota aquesta zona és molt concorreguda per excursionistes.
Comencem a caminar en pujada per un corriol molt fresat fins arribar als Chalets d’Oche, on elaboren formatges que estan a la venda i on també es poden degustar-los i refer forces.
Llavors ja es veu la pujada que hi ha per anar al cim de la Dent d’Oche. El desnivell que haurem de superar és d’uns 600 m. El corriol és excel·lent i fent ziga-zagues arribem a una zona on el corriol obliga a fer ús de les mans, ja que ara estem dins el rocam en mig d’un corredor on està equipat amb cadenes i amb algun graó fins arribar al refugi de la Dent d’Oche. En aquest punt les vistes són increïbles, el refugi realment està molt ben situat. Nosaltres fem fotos i seguim amunt fins arribar dalt del cim.
Abans d’arribar al cim trobem una creu gran de ferro, lloc on fem fotos i llavors sí en un no res arribem al cim. Refem forces i ja veiem per on hem de baixar.

El camí de baixada obliga a passar per algun tram estret de cresta i forçà aeri però equipat en cadenes. Anem baixant fins arribar al coll de les dues Dents. Aquí parem a contemplar aquest paratge tant bonic estirats a l’herba.

Seguim baixant fàcilment fins de nou arribar als Chalets d’Oche, on comprem uns formatges. Des d’aquí tornem pel mateix corriol que hem pujat fins el pàrquing de cotxes.

Resum: Una excursió més que bonica, per repetir. El paisatge és espectacular amb vistes sobretot a bona part del llac Léman, als Alps com el Montblanc i Pre-Alps suïssos. Malgrat que hi ha cadenes que protegeixen i ajuden a superar els trams més compromesos ,cal dir que per seguretat posar-se l’arnés, sobretot un cop es comença el descens, no estaria de més per a persones poc habituades en aquest tipus d’entorn on l’alçada i sensació de buit és considerable.