Photo ofPradières d'en Bas - Refugi Étangs Fourcats - Étangs du Picot - Arties - Pradières d'en Bas Photo ofPradières d'en Bas - Refugi Étangs Fourcats - Étangs du Picot - Arties - Pradières d'en Bas Photo ofPradières d'en Bas - Refugi Étangs Fourcats - Étangs du Picot - Arties - Pradières d'en Bas

one day 7 hours 3 minutes
October 12, 2021
October 2021

near Marc, Occitanie (France)

Ruta circular. Deixem el cotxe a l'estacionament que hi ha a 2,5 quilòmetres més amunt del poble d'Arties. Des d'allà fins al refugi dels Étangs Fourcats hi ha una mica més de 5 hores. Vam passar per l'esquerra, en direcció de pujada, de l'Étang d'Izourt --també es pot passar per la dreta, de fet es pot fer la volta a l'estany. Més amunt trobem el Petit Étang Fourcat i finalment arribem al refugi on fem nit a la part lliure, ja que el refugi el 10 d'octubre, quan hi vam anar, estava tancat, Pujant vam trobar una zona gelada força delicada que vam esquivar passant per l'herba i anant amb molt de compte. L'endemà, dia 11, vam pujar un coll, no he trobat el nom al mapa, i des d'aquest vam baixar als étangs du Picot. La baixada és dreta, aèria, però no és excessivament complicada i als passos dificils hi trobem uns cables que segons com fan més nosa que servei, sobretot si no hi ha neu ni gel, La baixada fins a Mounicou és llarga i pesada, ja que hem de baixar des de 2574, al punt més alt, fins a 1088. A Mounicou hi ha una Gite d'Etape, però nosaltres no hi acabem de baixar ja que volem fer la volta fins a Pradières d'en Bas on tenim el cotxe. Passem per l'Orri de Tignalbu, a 1787 metres i més tard pel refugi de Prunadière, a 1615 metres. D'aquí confinuem fins a trobar el final de la carena on comencem la llarga baixada que ens portarà al poble d'Arties, on agafen el camí que puja per la riba dreta del riu, en direcció als Estanys Fourcats, segons l'indicador, per arribar a l'estacionament on tenim el cotxe.