Posets (3.369mts), per Canal Fonda des de Ap. d'Espigantosa.

Photo ofPosets (3.369mts), per Canal Fonda des de Ap. d'Espigantosa. Photo ofPosets (3.369mts), per Canal Fonda des de Ap. d'Espigantosa. Photo ofPosets (3.369mts), per Canal Fonda des de Ap. d'Espigantosa.

August 16, 2021
August 2021

near Eriste, Aragón (España)

Foto de portada: Dent de Llardana.

Maquíssima ruta per assolir Posets (3.369mts), el segon més alt de Pirineus després d'Aneto, increïble i magnífic cim, a parer meu força més maco i tot de conquerir.
Hem sortit des de l'aparcament d'Espigantosa on ens deixa el bus i passant pel Refugi d'Àngel Orús hem atacat per la Canal Fonda cap a la Dent de Llardana i carena amunt fins a fer sostre, ha estat una dura i exigent ascensió sense treva amb un total de 1.860+ i 17km, hem qualificat la ruta d'Alpinisme Moderat més que res pel desnivell i l'alçada, que també afecta el rendiment.
Tot el camí és fàcil de fer i de seguir, està marcat i fressat i la direcció sempre és evident, als Prats d'Espigantosa ens hem refiat del GR i ens hem passat una mica de llarg el trencall cap a Canal Fonda, però ho hem solucionat amb un flanqueig, el track de baixada és correctíssim, només en el de pujada cal fer atenció en aquest trencall (fita a waitpoint de tornada).
La Canal Fonda és descomposta, relliscosa i molt exigent, el sender és clar i fàcil de seguir, va fent algunes ziga-zagues.
Arribem després de Canal a Collada de Llardana, on aquesta magnífica agulla que sembla un queixal ens deixa bocabadats, no et canses d'admirar-la, tot seguit comença un altre i llarg tram carener també tarter i ample que se supera igualment seguint les ziga-zagues del camí, arribem al tram d'aresta final que també se supera fàcilment doncs és ample i sempre podem evitar l'estimball amb curts flanquejos, no té cap dificultat en absolut.
Arribem a Cim i l'esforç té premi, l'entorn infinit de cims pirinencs és indescriptible, ens omplim de joia i en gaudim més de mitja hora fent un mos.
El descens es fa pel mateix camí de pujada i tenint cura als trams relliscosos, a Refugi Àngel Orús ens aturem també una bona estona a la terrassa havent-nos refrescat i proveint-nos d'aigua a la instal-lació rere el refugi, fresca, bona i abundant.
Cal calcular l'hora d'arribada a l'aparcament doncs només hi caben 20 persones al bus en cada viatge i a més també és important saber quan serà l'últim, doncs fan variacions d'horari sense avisar, concreteu amb el xòfer, és important per no quedar-se tirat, si us passés quelcom cal que truqueu el servei de taxis que puja sota comanda.
El bus s'agafa al parking d'Eriste, repeteixo, només té 20 places, cal ser una estona abans per no quedar-se fora i haver d'esperar el següent, agafeu bitllet d'anar i tornar doncs a Espigantosa tenen preferència per baixar els que ja tenen bitllet.
La cobertura mòbil és deficient.
Gaudiu-ne en boníssima companyia tant com jo i no deixeu mai ningú enrere.
Salut i bones rutes.

Cascada d'Espigantosa.

Segones fotos fetes a la tornada.

Bon punt d'aigua rera el Refugi.

Vista enrrera.

Cruïlla, atenció error nostre.

Seguir amunt.

Palanca desmanegada.

Creuem Torrent de Llardana.

Ens hem passat de llarg el camí correcte, aquí cal buscar un petit corriol que ens durà a l'inici de Canal fonda.

Photo ofFinal del flanqueig i inici de Canal Fonda. Photo ofFinal del flanqueig i inici de Canal Fonda. Photo ofFinal del flanqueig i inici de Canal Fonda.

Final del flanqueig i inici de Canal Fonda.

Tram tarter a Canal Fonda.

Segona foto: vista enrrera.

Tram molt descompost i relliscós.

Segona foto: Coll de Llardana a la vista.

Vistes des de Coll de Llardana.

Tercera foto: Dent de Llardana.

Dent de Llardana.

Tram carener tarter cap a cim.

Avantcim per carena.

Photo ofCurt i fàcil tram d'aresta carenera. Photo ofCurt i fàcil tram d'aresta carenera. Photo ofCurt i fàcil tram d'aresta carenera.

Curt i fàcil tram d'aresta carenera.

Vistes des d'aresta.

Vèrtex de Cim Posets.

Cim i vistes.

Baixem per aresta.

Baixem per Canal Fonda.

Fí de Canal Fonda.

PictographRiver Altitude 8,173 ft

Torrent i prats de Llardana.