Photo ofPortè Pimorent - El Punxó - Pic Occidental de Coll Roig - Pic Oriental de Coll Roig - Bac de Coll Roig - Portè Pimorent Photo ofPortè Pimorent - El Punxó - Pic Occidental de Coll Roig - Pic Oriental de Coll Roig - Bac de Coll Roig - Portè Pimorent Photo ofPortè Pimorent - El Punxó - Pic Occidental de Coll Roig - Pic Oriental de Coll Roig - Bac de Coll Roig - Portè Pimorent

August 31, 2020
August 2020

near Porté-Puymorens, Occitanie (France)

Sortida llarga i circular per gaudir de l'espectacular cresta que va des del Punxó fins al Pic Oriental de Coll Roig. La cresta és pot seguir després fins al Carlit passant per la Solana Carnicera i el Coll dels Andorrans, però díficilment es pot fer en un sol dia. Sortim del càmping de Portè Pimorent i agafem el camí del tour del Carlit, senyals vermelles i grogues, i, quan arribem al rierol que baixa cap a Porta, en comptes de pujar cap al Coll de l'Home Mort, ens enfilem directament cap al Punxó. Un cop allà, resseguim la cresta de la Serra del Bac d'Hortell fins a la Portella de Bac d'Hortell i continuem cap al Pic Occidental de Coll Roig i el Pic Oriental de Coll Roig. La cresta és fàcil fins que arribem al Pic Occidental de Coll Roig A partir d'aquest punt i fins a arribar al Pic Oriental, la cresta es torna aèria i força delicada sobretot pels que pateixen de vertigen, tot i que no presenta cap dificultat extrema. Després d'això baixem per una tartera amb uns quants cairns que s'acaben perdent fins a trobar el camí que mena als estanys de la Serra de Xemeneies, que als mapes apareixen, erròniament, com a Estanys de la Coma d'Orlu. Seguim el camí de baixada fins a trobar el camí dels Enginyers que en direcció ascendent mena a l'Estany de Lanós. El seguim en direcció contraria fins poc abans del pàrquing del Fenicular, on agafem el camí que passant per les Polverines ens porta de nou al camping de Portè Pimorent, on tenim el cotxe.
Nota. En comptes de baixar cap al camí dels estanys de la Serra de Xemeneies per on ho vaig fer jo, és molt millor baixar després del cim de la Solana Carnicera.