Pont de la Sala, Matagalls

May 11, 2024
May 2024

near Viladrau, Catalunya (España)

Des de la font perduda dels Pescadors, al peu d'un gran faig i abans de baixar al pont de la Sala, venint de Coll Cendrós, segueix un camí, un bon tros pista, per la riba esquerra de la Riera de la Sala que rep les aigües del Torrent dels Rentadors i les del Torrent de la Font de Matagalls o de l'Oratori, que s'ajunten pic abans del pont de Can Gat, avui de difícil trobar per les ginestes i romagueres. A l'alçada més o menys d'aquest pont , se surt el camp i és puja seguint el Torrent dels Rentadors, poc visible per la fondalada, només intuït pel brugit i saltant de l'aigua, fins el Gorg Negre.
Abans un curt corriol a l'esquerra porta al petit monument en record dels germans Pere i Jordi Blancafort Aliguer de 25 i 21 anys de Viladrau, ofegats al Gorg Negre el 01/05/1988.
El camí en fortes pendents per alzinars i fagedes fins a l'encreuament del que s'enfila al Collet de les Tres Creus, després de travessar el Torrent dels Rentadors, i a la dreta al Collet de Sant Miquel o de Font Pomereta segons alguns mapes.
Jo he seguit aquest i per la carena el Turó dels Esqueis i al Pla de Cent Sous he seguit la pista que de Collformic arriba a Sant Segimon, fins al Sot de la Fagetona, seguint les fonts fins el Matagalls.
De baixada paso per la Font dels Cims, anteriorment del Pla Xic, per la Font de Matagalls, on aprofito per dinar assegut a un dels pedrisos.
Baixo per la riba esquerra del Torrent de la Font de Matagalls, avui amb força aigua, i abans d'arribar a la Font de l'Escot m'enfilo, sense camí, al Pla dels Ginebres, per després pendre el corriol que pasa per la Font de l'Escot, practicament perduda i avui amb un fil d'aigua pel broc arran de terra. D'aquesta baixo pel dret al torrent per enllaçar amb la pista, força malmesa, que arriba al Coll Saprunera. Cal fer notar que en l'encreuament esmentat, arrenca un corriol, avui recuperat, que porta al Coll d'Ordials.
Una vegada a Coll Saprunera, agafo el camí que baixa a trobar la pista a Sant Segimon, que segueixo per poder veure la Font de Sant Miquel rajar com mai.
Un vegada a Sant Segimon baixo pel camí a L'Erola, d'aquí a la Sala i passat el pont arribo al punt de sortida.