Massís del Pedraforca: Pollegó Superior i Inferior per la Gran Diagonal

Photo ofMassís del Pedraforca: Pollegó Superior i Inferior per la Gran Diagonal Photo ofMassís del Pedraforca: Pollegó Superior i Inferior per la Gran Diagonal Photo ofMassís del Pedraforca: Pollegó Superior i Inferior per la Gran Diagonal

February 28, 2022
July 2021

near Saldes, Catalunya (España)

Ens desplaçem altre cop al Massís del Pedraforca per anar a fer una aventura de les maques.
I és que a diferència de la Integral (teniu la ruta al perfil), en aquesta no pujarem al Pollegó Inferior passant pel Fals Pollegó, sinó que anirem a buscar l'espectacular Gran Diagonal, una falda de roca al mig de la increíble cara sud del Pollegó Inferior, que com dona a entendre el nom, puja en diagonal tota la paret esmentada.
Iniciarem la ruta al conegut Refugi Lluís Estasen, i pujarem al Pollegó Superior via el coll del Verdet i la coneguda grimpada, baixarem fins la enforcadura, i anirem en direcció Gósol, fins al punt on trencarem a l'esquerre, per anar a buscar els peus de la paret sud del Pollegó Inferior, per un camí a trams senyalitzat, a trams mig desfet.
En aquest punt, estarem a la banda més occidental de la paret, haurem d'anar a buscar la oriental, per trovar l'inici de la Gran Diagonal, que se'ns dubte sabrem on és.
Començarem a pujar, i poc a poc s'anirà complicant la cosa, alguna corda, algún pas un pel difícil... sobretot la herba per sobre de les roques serà el que complicarà més l'ascensió.
En general, no és una grimpada fácil. Si t'ha semblat un pel difícil la grimpada del Pollegó Superior, no estas preparat per pujar per aquí. Si d'altra banda, l'has pogut pujar sense problema, simplement ves amb compte.
Arribats a dalt, trobarem un pas un pel exposat, i començarem a pujar amunt, fins que veiguem una "canal" a mà dreta.
Passarem un altre pas equipat amb corda, molt més fácil, i en pocs metres arribarem al cim del Pollegó Inferior, simplement espectacular, on podrem veure des d'una altra perspectiva el massís, i sobretot, poder gaudir de la tranquilitat que segurament no haurem disfrutat en l'anterior cim.
Baixarem, anant a buscar la carena de les Costes d'en Dou, fins al Balcó de la Joaquima.
Tornarem per un camí preciós fins a la base de la tartera, on agafarem el camí normal de tornada fins al refugi.

En definitiva, una ruta no apte per a qualsevol, encara que qualsevol que hagi fet vàries grimpades, no li semblarà molt complicat. Ruta molt maca, entretinguda i aventurera, on coneixerem gran part del massís.