Photo ofPla de Boet - Baborte - Pica d'Estats - Montcalm - Sotllo - Bordes de la Rebuira - Àreu Photo ofPla de Boet - Baborte - Pica d'Estats - Montcalm - Sotllo - Bordes de la Rebuira - Àreu Photo ofPla de Boet - Baborte - Pica d'Estats - Montcalm - Sotllo - Bordes de la Rebuira - Àreu

one day 10 hours 19 minutes
August 31, 2015
August 2015

near Tor, Catalunya (España)

Ruta feta els dies 8 i 9 d'agost de 2015

El nostre objectiu era la Pica d'Estats, però la vem fer pel coll de Baborte. Per qüestions de comoditat i poder disfrutar del paisatge, vem dividir la ruta en dues etapes:

1r DIA
Pujar del Pla de Boet al Refugi de Baborte (on vem fer nit). Vem aprofitar que l'excursió es curta i ràpida per fer el cim de Baborte, podent dinar tranquil·lament al refugi . A la tarda voliem inentar pujar el Pedres Blanques, però se'ns va tapar el dia.

2n DIA
Del Refugi de Baborte vem remuntar fins al Coll de Baborte, d'on vem anar a buscar el camí clàssic cap a la Pica pel punt on passa pel Llac de Sotllo. Des d'allà, vem seguir la via clàssica fins al Port de Sotllo. Vem intentar pujar per la cresta, però per culpa de l'aire fred i que no teniem guants, no ens sentiem els dits de les mans i vem haver d'anar per la banda francesa.

Abans de pujar a la Pica, vem fer el Pic de Verdaguer (ja que el tens tant a prop...). Aleshores ja sí que ens vem dirigir cap a l'objectiu final de la nostra miniruta: La Pica d'Estats. Ens vem apalancar una estona al sostre de Catalunya i vem començar a baixar. Però l'excursió no havia acabat encara. Abans de tornar al Port de Sotllo vem fer el Montcalm (des del camí al cim hi ha poc més de 20').

Un cop al Port de Sotllo vem fer el Sotllo, últim tresmil de la ruta. Des d'allà vem baixar cap als estanyets de Sotllo per poder anar a buscar altre cop el Coll de Baborte i el refugi, on vem agafar les moxilles i vem continuar baixant.

Un cop a la Cabana de Bassello, vem decidir que voliem arribar a peu a Àreu, així que vem baixar per les bordes de la Rebuira fins al Pla de la Farga i, des d'allà vem seguir la pista fins al poble.

PictographWilderness hut Altitude 6,332 ft

Cabana de Bassello

Coll de Baborte

Collet

A partir d'aquest pun cal deixar el llom i començar a baixar cap als estanyets de Sotllo