Photo ofPirineus (Vall Ferrera): volta al circ de Baborte. Tres Pics, Pic de Baborte, Pedres Blanques i Llats Photo ofPirineus (Vall Ferrera): volta al circ de Baborte. Tres Pics, Pic de Baborte, Pedres Blanques i Llats Photo ofPirineus (Vall Ferrera): volta al circ de Baborte. Tres Pics, Pic de Baborte, Pedres Blanques i Llats

September 6, 2023
September 2023

near Tor, Catalunya (España)

Ruta "integral" al Circ de Baborte des del refugi del cinquantenari (he inclós el track de pujada fins al refugi). Sent puristes 100%, una integral del circ s'enfilaria directe al Tres Pics des de l'estany de Baborte i no pel Coll de Sellente. Però no tenia info, era principi de jornada (encara molta feina a fer per endavant com per arriscar a quedar encallat) i no m'agradava l'aspecte d'alguns ressalts vistos des del refu... Si algú té informació o ho fa, deixeu un comentari :)

Notes:
- Si s'omet el Tres Pics i parem la volta al Coll de Baborte, és una ruta de cresteig fàcil per a tothom amb un mínim rodatge en alta muntanya. El tram més rocós amb alguna grimpada és entre la cota 2726 i la cota 2755 (waypoints) però la majoria de complicacions es poden evitar. Ho hem fet amb la nostra gossa sense problemes (tot i que està acostumada a l'alta muntanya).
- Pujar al Tres Pics des del coll no té complicació tècnica, només estar acostumar a remuntar (i baixar) terreny dret i tarteres. Com el nom indica, són tres cims propers amb una cresteta fàcil entre ells.
- La gran dificultat del dia és pujar al Pedres Blanques, especialment els primers metres des del Coll de Baborte. Baixant del Baborte només veia un mur vertical d'uns 30m sense punt feble... Al final una repiseta diagonal i fent d'isard entre rocs sortits em permeten enfilar-me a la cresta, on ja respiro més tranquil. La baixada del Pic de Llats també reserva alguna desgrimpadeta on cal parar atenció. Aquesta part la vaig fer en solitari (des del refugi ens poden tenir controlats a partir del Pedres Blanques SW).

Vull agrair als usuaris Serafina de Mas i eliesteo pels seus tracks (fet conjunt) al tram de cresta de Pedres Blanques i Llats. Si no fos per la seva ressenya, no hagues gosat començar a enfilar-me del Coll de Baborte cap al cim. Us deixo els enllaços perquè li doneu un cop d'ull també a les seves ressenyes i fotografies. Tingueu en compte, però, que crec que el meu descens és un xic més cómode que el seu ;)

També podeu començar la ruta a l'aparcament de la Farga en comptes de la Molinassa. Us ajuntareu amb el track a la cabana de Basello. Com nosaltres teníem previst Sotllo al dia següent, vam preferir la Molinassa per si fèiem el descens per la ruta normal.