PIRINEU. El Carlit per l'Estany de les Bulloses

Photo ofPIRINEU. El Carlit per l'Estany de les Bulloses Photo ofPIRINEU. El Carlit per l'Estany de les Bulloses Photo ofPIRINEU. El Carlit per l'Estany de les Bulloses

19794
July 3, 2016
July 2016

near Les Angles, Languedoc-Roussillon-Midi-Pyrénées (France)

Presa de les Bulloses - Estany de la Comassa - Estany Sec - Estany del Vallell - Coll de Colomer - Estany Gelat - Carlit - Cim Nord - Estany Sobirà - Estany de Trebens - Estany les Dougnes - Estany del Viver - Presa de les Bulloses

Ruta circular amb començament i final a la Presa de les Bulloses. La ruta ens portara fins al cim del Carlit, el Cim més alt del Pirineu Oriental amb 2921 metres d'alçada, ubicat en territori francés.

Arribarem al llac o presa de les Bulloses des de Montlluís agafant una pista asfaltada (carretera D-60) en cotxe. Els mesos de juliol i agost la pista resta tancada i s'ha d'agafar un autobús des del km 2 de la pista, on hi ha un càmping, per arribar a la presa. Si venim amb el nostre vehicle, el podrem deixar a l'altra costat de la presa, just sota el punt d'informació. Començarem la ruta just al final de la presa, on trobarem marques grogues quasi tot el trajecte. El primer tram anirem per dins d'un bosquet dins arribar als dos primers llacs, el de la Comassa i el Sec. Abans del primer llac, trobarem una trencall a l'esquerra i seguirem per aquí per després tornar pel de la dreta i poder fer així una ruta circular pels diferents estanys. Continuarem després ja per prats fins arribar a l'estany del Vallell, on creuarem un riuet i enfilarem cap al coll de Colomer començant la pujada una mica més forta. Un cop dalt del coll, trobarem l'estany Gelat i començarà la pujada forta fins dalt el Cim. Al començament de la pujada forta ja trobarem molta roca i les grimpades seran molt freqüents per poder avançar. Arribarem dalt del cim del Carlit depenent del nostre pas entre les 2:30 i 3:30 des de les Bulloses. Impressionants vistes des del cim. Ens arribarem fins al cim Nord, només a 10' del Carlit. El camí de tornada serà el mateix fins passat el coll de Colomer, on veurem l'estany Sobirà a l'esquerra que ens marcarà el camí de tornada passant per tres estanys més fins la bifurcació del començament del camí, des d'on repetirem camí fins les Bulloses.