Pics de Quartiules, Mil Potros, Pinetó, Roca Blanca i Tésol / Tesó de Son

Photo ofPics de Quartiules, Mil Potros, Pinetó, Roca Blanca i Tésol / Tesó de Son Photo ofPics de Quartiules, Mil Potros, Pinetó, Roca Blanca i Tésol / Tesó de Son Photo ofPics de Quartiules, Mil Potros, Pinetó, Roca Blanca i Tésol / Tesó de Son

November 2, 2017
November 2017

near Son, Catalunya (España)

Marco la ruta com a muntanyisme degut a que té un petit tram de cresta aèria (però fàcil) pujant al cim de la Roca Blanca. La resta del recorregut és tot senderisme.

ACCÉS:
Arribem per carretera fins al poble de Son, creuem el poble i seguim l'estreta carretera direcció Jou. Veurem un trencant a mà dreta que ens senyala l'aparcament del refugi Pla de la Font, i comença una pista no asfaltada. Es pot fer bé amb turisme tot i que té alguns bots. Són uns 8km.

DESCRIPCIÓ
Des de l'aparcament seguirem la pista fins al refugi, on pujarem recte fins al coll del mirador de Fogueruix. Podem fer, opcionalment, una anada i tornada al Pic de Quartiules pel caminet que hi va.

Després seguirem marques grogues que ens duran primer pel bosc i per la carena oberta pujant fort fins al poc destacat cim del Mil Potros (el qual no surt a molts mapes però l'hem vist a diverses ressenyes) que fa d'avantcim del Pinetó, on s'arriba tot seguit.

A partir d'aquí, només caldrà seguir sempre la cresta. Baixem al coll i pugem fins a un avantcim de la Roca Blanca. Ara ve el tram potser més aeri de tota la jornada, doncs cal fer un tram curt de cresta però un xic exposat fins al cim principal. La resta és senzill ja fins al Tésol.

Per baixar del Tésol decidim no fer la forta baixada d'herba i seguir sempre que puguem prop de la línia de cresta, fàcil, que va baixant més a poc a poc. I de pas, visitem el Cap de la Pala del Tésol. No ens queda clar on és, ja que diferents escales dels mapes del ICGC el posen a diferents llocs, i els mapes Alpina també... En qualsevol cas, la cresta/carena té algun petit ressaltet rocós que remunta una mica i per on passem, i potser és algun d'aquells. Un cop la carena comença a ser engolida cada vegada més pels arbes, decidim que ja és hora de baixar per on ens sembla (pendent herbada) fins als plans que veiem a sota. Només trobarem com a "dificultat" un tram on la pendent és més pronunciada i apareixen algunes roques, i en algun punt posarem les mans com ajuda per baixar (waypoint "Petita desgrimpada", vegeu foto adjunta). Després ja només caldrà seguir pel pla fins a trobar la pista que passa per sota del refugi, i immediatament trobarem un cartell que ens convida a remuntar uns 100m fins la font, on ja agafarem la pista cap a l'aparcament.