Pics de Comaloforno i Bessiberri Sud, per Estanys de Gémena.

Photo ofPics de Comaloforno i Bessiberri Sud, per Estanys de Gémena. Photo ofPics de Comaloforno i Bessiberri Sud, per Estanys de Gémena. Photo ofPics de Comaloforno i Bessiberri Sud, per Estanys de Gémena.

9 mi
August 8, 2022
August 2022

near Erill la Vall, Catalunya (España)

Aquesta ruta l'hem repetit per el espectacular, bonica, dura i exigent, ruta més que recomanable si us hi veieu en cor, cal però estar en bona forma i avesat a aquestes rutes tècniques d'alta muntanya.
Aquest track és millor que el primer que vaig fer el 7/9/2019 (Comaloforno i Bessiberri Sud per els estanys de Gémena), però aquell és més complet amb explicacions i waitpoints, aquest últim és més directe i les dades i mesures també més exactes, és millor per a seguir-lo, camins i corriols molt fressats, marcats i fitats, molt fàcils de seguir fins a Canal de Comaloforno, aquí es desdibuixa molt la traça però trobem alguna fita de tant en tant, sobretot arribant a cim.
Aleshores Bessiberri Sud no era un 100cims, ara amb aquesta ruta s'assoleixen tots dos, Comaloforno amb 3.029mts és Sostre Comarcal de l'Alta Ribagorça, Bessiberri Sud té 3.023mts, i ambdós estan inclosos al repte dels 100cims de la feec, el primer però triat com a Cim Essencial.
Entre els dos tracks hi ha la informació necessària per assolir aquests dos cims i gaudir de l'Estany Gran de Gémena, per a mi un dels més encisadors de tots els que conec.
La cobertura mòbil és deficient, per accedir al punt d'inici només heu de clicar la finestra just sobre la foto de portada.
Gaudiu-ne amb respecte i en boníssima companyia tant com jo.
Salut i bones rutes.

PictographRiver Altitude 7,392 ft

Riu

• pouwitty Sep 8, 2023

Hola. Molt bona ruta i ben explicada. La vam seguir, fent petita variant entre els cims fent una mica de cresta.
    Es va pujar tb el pic d'Abellers/pic d'Avellaners, que recomanem totalment. Es fa rapid i es facil i les vistes de la vall son magnifiques (llocs que no es veuen desde els altres cims).

Joaquim Roig Sep 8, 2023

Molt agraït pels comentaris.

• Photo of Emilio - Vents
    Emilio - Vents Sep 11, 2023

Coincido que el desnivel es más cercano al que aparece aquí al que se lee en otras descripciones de la misma ruta de otros usuarios.

Yo la hice subiendo primero al Besiberri Sud y luego al Comaloforno por la parte más pegada a la arista, aunque es de grado II, hay algunos puntos delicados, no aptos para gente con vértigo, tropiezos o desequilibrios.

Es más cómoda hacerla subiendo primero al Comaloforno, ya que se sube por una brecha muy empinada y muy descompuesta, que sin duda se sube mejor que se baja. Siendo la bajada después del Bessiberri mucho más cómoda.

Joaquim Roig Sep 11, 2023

Totalment d'acord amb tú Emilio-Vents, molt agraït pels comentaris i la bona valoració.
    Una abraçada

• pouwitty Sep 11, 2023

Correcto en todo. Gracias por los comentarios. Saludos.