pic de ouxis

June 17, 2019
June 2019

near Orlu, Occitanie (France)

Ruta feta de manera lineal pujant i baixant pel mateix camí. paisatge fantàstic sempre al darrera nostre mentre pugem amb la dent d'Orlu guardant-nos les esquenes. Impressionant, a més no vam trobar ni un sol excursionista en tota la caminada, La dificultat de l'excursió radica exclusivament en el constant i fort desnivell que patim, ja que no presenta cap dificultat tècnica en tot el recorregut.
El primer tram transcorre dis un bonic bosc de faig amb un camí molt evident que amb constants i fortes llaçades en fa guanyar ràpidament alçada. Un cop sortim del bosc entrem en una zona on el camí es mes desdibuixat, però no presenta cap tipus de dificultat, hem de guanya un altra coll i ja ens apropem a la Jassa de Parau on es trobem amb una cabana situada en un lloc idilic . A partir d'aquest punt ja comencem entreveure el nostre objectiu. Seguim pujant pels prats cap a la Jassa de Pinet on trobem un seguit de petits estanyols i torrents, passem pel costat esquerra de l'estant petit de la Jassa i enfilem fins el coll de la Llauze . Pugem per la carena a l'esquerra fins el Pic de Ouxis en algun punt si es vol es pot evitar el fil de la carena seguint traces de camí , no obstant la pujada no revesteix cap dificultat digne d'esment,
A la tornada baixem fins l'estany gran de la Jassa de Pinet i refem el camí que hem fet a la pujada

creuar torrent

cabana_de_Parau

collada de pinet

collada_de_pinet

llac gran de la jasse de Pinet

llac_gran_de_la_jasse_de_Pinet

estany petit de la jasse de pinet