Photo ofPIC DE MONTMALÚS + RÍBULS + PIC DELS PESSONS, Estanys del Circ dels Pessons, des de Grau Roig (Cubil), Grandvalira, Andorra Photo ofPIC DE MONTMALÚS + RÍBULS + PIC DELS PESSONS, Estanys del Circ dels Pessons, des de Grau Roig (Cubil), Grandvalira, Andorra Photo ofPIC DE MONTMALÚS + RÍBULS + PIC DELS PESSONS, Estanys del Circ dels Pessons, des de Grau Roig (Cubil), Grandvalira, Andorra

2058
September 12, 2021
September 2021

near Bordes d'Envalira, Canillo (Andorra)

PIC DE MONTMALÚS, PIC DE RÍBULS (Sud), PIC DELS PESSONS i ESTANYS DEL CIRC DELS PESSONS, des de Grau Roig (el Cubil), Grandvalira - Andorra.

- Pujada directa al Pic de Montmalús per la
Vall del Madriu-Perafita-Claror. Des del Pic de Montmalús crestegem i després pugem per una canal herbada entre dues agulles, fins el Pic sud de Ríbuls, prosseguint per ampla carena fins el Pic dels Pessons.

- Retorn pel GR 7, baixant a la vall per unes marrades molt còmodes, i després passant per 7 llacs, amb impressionants vistes del Circ dels Pessons.

No hi ha cap grimpada remarcable, però sí algun pas delicat.

Recomano fer la ruta en sentit horari, important per pujar la canal herbada posterior al Pas de Ríbuls... millor pujar-la que baixar-la ; )

Evitar el tram des del Pas de Ríbuls al Pic de Ríbuls en cas d'estar mullat / gelat.

~~~~~
▪︎INICI: Estació d'Esquí del Grau Roig, aparcament zona "El Cubil"(Grand Valira, Andorra). No hi ha restricció per l'aparcament, és lliure.

▪︎RECORREGUT:

Pkg "El Cubil" Grau-Roig.

Continuem recte per una pujada herbosa (opcional: seguir els senyals grocs que van a la dreta).

ESTANY DE COMA ESTREMERA.

Enllaç amb el GR 7, que de seguida abandonem per enfilar per un corriol amb punts grocs.

Rètol "Pic Montmalús 1h45min vall del Madriu-Perafita-Claror".

Mentre pugem per aquest senderó, les vaques ens regalen la música dels seus esquellots i guaitem un grup de marmotes que xiulen i després ens llancen una pedra :O

Al fons s'albira el rètol del coll i pic, que malgrat semblar diminut, hi arribem en breu.

COLLADA DE MONTMALÚS (2705m).

Un grup de cavalls està descansant una mica més amunt del coll. A l'altra vall, ens deleitem amb les vistes al Refugi de Montmalús i al gran estany de Montmalús.

Unes ziga-zagues i assolim el cim herbat.

PIC DE MONTMALÚS (2781m). És un dels "100 CIMS" del Projecte de la FEEC. Hem trigat 1h40'

Per l'esquerra en el sentit de la marxa, seguim unes fites de pedra que baixen fins la carena. El caminet carener està farcit de petjades de cavalls. A partir de la part més ampla, comença un tram estret, arran de paret. Malgrat no tenir dificultat, extremar precaucions si està mullat, doncs hi ha timba.

PAS DE RÍBULS (2746m), similar al Pas del Funambulista a petita escala, molt salvant les distàncies ; )

Ara toca realitzar un flanqueig a l'esquerra, per una cornisa herbada damunt l'estimball i després pujar una canal herbada molt dreta, on la traça d'accés va fent ziga-zagues, i on acabem pujant a 4 grapes i agafant-nos a manyocs d'herba. Aquesta canal està entre els pics de Ríbuls central i sud.

Arribem a la cresta i en breu assolim el segon cim, per un curt tram sense dificultat:

PIC DE RÍBULS Sud o Pic de l'Àliga (2827m). Les vistes enrera a les agulles dels pics de Ríbuls nord i central són impressionants! Ja ens podem relaxar: el pic sud de Ríbuls és planer i la cresta s'ha acabat.

[Nota: En comptes de pujar per la canal herbada, també es pot realitzar la integral dels 3 pics de Ríbuls seguint el fil de l'escarpada cresta, on hi ha un pas de III° exposat /escalada].

PORTELLA dels Pessons (2779m): enllaç amb el GR 7.

Caminem per la carena herbada, i tan sols ens desviem uns metres del GR per pujar al tercer cim:

PIC DELS PESSONS o Pic de Gargantillar (2864m), des d'on tindrem àmplies vistes a tot el Circ dels Pessons i als llacs.

Collet (2840m) amb llibret fusta sobre les "molleres", zones humides. Crestegem entre rocs per trams amples sense dificultat, tot seguint el GR fins la Collada de Pessons.

Pal indicador "Camí d'Ensagents -Madriu, que obviem per continuar a la dreta.

Iniciem el descens per còmodes marrades (GRP i GR7) fins arribar a la vall. Ens fem petits dins el gran circ glaciar granític. Mirant enrera, ens impressionen les parets i agulles, que semblen infranquejables.

Els 7 llacs que vorejarem són:

1. Estany del Cap dels Pessons.

2. ESTANY DE LES FONTS.

3. Estany (sense nom al mapa d'Alpina Ed. 2012).

4. ESTANY DEL MELIGAR.

5. ESTANY RODÓ.

6. ESTANY FORCAT.

7. ESTANY PRIMER, davant del restaurant.

Voregem l'Estany Primer i passem davant del Restaurant, d'on arriba una pista ampla per on poden pujar vehicles.

Seguim aquesta pista en baixada, fins prendre un trencall dreta, que en breu ens retorna al PKG on tenim el vehicle.

S'ha acabat la ruta, que ens ha deixat molt bon sabor de boca!

Amunt i muntanya!

Photo ofPkg El Cubil, Grau-Roig (Grand Valira) Photo ofPkg El Cubil, Grau-Roig (Grand Valira) Photo ofPkg El Cubil, Grau-Roig (Grand Valira)

Pkg El Cubil, Grau-Roig (Grand Valira)

Photo ofPujada herba (opcional: senyals grocs a la dreta, podem triar) Photo ofPujada herba (opcional: senyals grocs a la dreta, podem triar) Photo ofPujada herba (opcional: senyals grocs a la dreta, podem triar)

Pujada herba (opcional: senyals grocs a la dreta, podem triar)

PictographLake Altitude 7,992 ft

ESTANY DE COMA ESTREMERA, enllaç GR

Trencall (rètol Pic de Montmalús)

Collada de Montmalús

Vistes al Refugi de Montmalus

PIC DE MONTMALÚS (2781m)

Pas de Ríbuls (2746m).

Flanqueig per cornisa i després pujar canal herbada

Photo ofPIC DE RÍBULS Sud o de l'Àliga (2827ma) Photo ofPIC DE RÍBULS Sud o de l'Àliga (2827ma) Photo ofPIC DE RÍBULS Sud o de l'Àliga (2827ma)

PIC DE RÍBULS Sud o de l'Àliga (2827ma)

Photo ofPIC DELS PESSONS (2864m) o de Gargantillar Photo ofPIC DELS PESSONS (2864m) o de Gargantillar Photo ofPIC DELS PESSONS (2864m) o de Gargantillar

PIC DELS PESSONS (2864m) o de Gargantillar

Vistes al circ de Pessons i estanys

Collada de Pessons (2840m)

Llibret de fusta sobre les molleres, zones humides. Crestegem entre rocs per trams amples sense dificu

Inici marrades descens GRP i GR7

PictographLake Altitude 8,327 ft

ESTANY DE LES FONTS

anterior llac: Estany del Cap dels Pessons

PictographLake Altitude 8,307 ft

Estany

(sense nom al mapa dAlpina)

PictographLake Altitude 8,173 ft

ESTANY DEL MELIGAR

PictographLake Altitude 7,979 ft

ESTANY RODÓ

PictographLake Altitude 7,907 ft

ESTANY FORCAT

PictographLake Altitude 7,710 ft
Photo ofESTANY PRIMER, davant Restaurant de Pessons Photo ofESTANY PRIMER, davant Restaurant de Pessons Photo ofESTANY PRIMER, davant Restaurant de Pessons