Pic de les Fangasses

August 19, 2021
August 2021

near El Serrat, Ordino (Andorra)

Itinerari:
Pleta del Castellar 1854 – Comís Vell – Camí de l’estany Estany Esbalçat – Estany Esbalçat, quota 2285 – Torrent del Port de l’Estany Esbalçat – Estanyol superior 2424 – Carena W del Pic de les Fangasses, quota 2600 aprox. – Pic de les Fangasses 2682 - Retorn pel mateix itinerari fins a l’estany Esbalçat - Carena W del Pic de les Fangasses - Estany Esbalçat, quota 2300 aprox. – Pleta de les Planes – Pleta del Bruig – Presa d’aigua 2053 – Marrades del Bruig – Carretera Vella, quota 1938 (des d'aquest punt també podem mirar de seguir el camí que segueix l'esquerra d'aigües del riu de Tristaina fins la Pleta del Castellar)– Carretera Vella - Pleta del Castellar 1854.

Des de la pleta del Castellar cal seguir el camí senyalitzat fins a l'estany Esbalçat. Des d’aquest estany, cal seguir el camí en direcció W i a la quota 2290 aprox. seguir rastres de corriol en direcció N per tal de pujar per l’esquerra d’aigües del torrent que baixa del Port de l’Estany Esbalçat (rastres de corriol i alguna fita escadussera). Superat aquest torrent i situats al petit estany de la quota 2424, vorejar-lo per la nostra dreta en sentit pujada, per tal d’anar a cercar una petita canal que en sentit ascendent d’esquerra a dreta i en direcció E-SE, ens situarà a la quota 2490. Des d’aquí atacarem directament la vessant S en direcció N -tot cercant la millor pujada- per sortir a la carena a la quota 2600 aprox. Arribats en aquest punt, seguir la fàcil carena fins al cim. Vista espectacular dels cims que ens envolten i especialment de la vessant W del pic de la Font Blanca i de la cresta que ens uneix amb ell. Descens pel mateix itinerari fins l’estany Esbalçat, mantenint el peu segur i anant en compte amb els pendents d’herba.

Evitar efectuar l’ascensió al cim amb l’herba mullada.