Pic d'Anie des de Lescun (França)

June 18, 2019
June 2019

near Lescun, Nouvelle-Aquitaine (France)

01-06-2019

De molt bon matí ens traslladem del poblet encantador de Lescun, per la petita carretera que puja al refugi de l'Abérouat, deixem el vehicle per començar la caminada d'avui.
Passem per davant del refugi per enfilar el camí, què coincideix amb el GR-10 durant uns quatre km. El camí ressegueix per sota el crestall de les Orgues de Camplong, una zona molt boscosa i humida que puja sensa massa desnivell en direcció (O).
En el transcurs de la pujada passem pel costat de la petita Cabana d'Ardinet i més amunt per la Cabana de Cap de la Baitch, deixem el GR-10 per continuar a (S O) seguint el camí del Coll d'Anies on trobem les primeres congestes de neu, en la cota 2100 m decidim per risc d'allaus deixar el camí del costat (O)que puja al coll, i girar al (S) a buscar el camí del (E) que ens duu a la carena (S) des d'on arribem sense més dificultat al Cim del Pic d'Anie de 2504 m.
Després de gaudir de les excel•lents vistes dels Pirineus, comencem el decent pel mateix camí de pujada, amb petites modificacions aprofitant les excel•lents pales de neu que ens fan gaudir d'allò més.
Una bona jornada de muntanya per inaugurar les sortides d'estiu.

Salut i Muntanya.

1.0 Refugi l'Abérouat

Photo of1.1 Refugi Cabana de Cap de la Baitch Photo of1.1 Refugi Cabana de Cap de la Baitch Photo of1.1 Refugi Cabana de Cap de la Baitch