Pic d'albe

Very difficult
April 4, 2015
April 2015

near L’Hospitalet-près-l’Andorre, Région Midi-Pyrénées (France)

Sortim de la població de l’Ospitalet (França) per el GR que surt des de la central hidroelèctrica, avançarem paral•lels a la canalització d’aigua de la central hidroelèctrica fins a la cota 1650m, agafarem la vall de Siscar i anirem guanyant cota fins a la presa de Siscar, en aquest punt el pendent es suavitza i paral•lels al riu seguirem amunt passant per la Cabanya de Besine (lloc molt recomanable per fer-hi nit) més amunt ens trobarem la Cabanya del Llac de Siscar (a topopirineus no surt). En aquest punt pots decidir per on pujar, l’opció A anar a buscar l’estany de Regalècio i pujar per la canal (molt fàcil per iniciar-se en progressió per canals hivernals) que puja directe al Pic de l’Albe o l’opció B pujar a la Portella del Siscar baixar uns 100m i flaquejar per la cara Nord del Pic de Regalècio i pujar per la canal esquerra que trobarem (les altres són “ventisqueros” amb perill de allau) des d’aquest punt fins arribar al cim Pic de l’Albe no te dificultat. La baixada la seguirem el mateix traçat de pujada i si la neu ho permet us recomano baixar per on pujava l’opció A amb un “culesbajen” i les mesures de seguretat necessàries.

Recomanacions personals:
Fer el recorregut en 2 dies.
Fer la volta circular i tornar per la vall del riu Arques.
La ruta d’hivern i d’estiu és la mateixa.

Sergi M (Guia de Muntanya)