Photo ofPENYES ALTES (2276m) per la CANAL DE LA SERP + Pic de Moixeró. Baixada per la Canal d'en Guitart. Gréixer. KMV Photo ofPENYES ALTES (2276m) per la CANAL DE LA SERP + Pic de Moixeró. Baixada per la Canal d'en Guitart. Gréixer. KMV Photo ofPENYES ALTES (2276m) per la CANAL DE LA SERP + Pic de Moixeró. Baixada per la Canal d'en Guitart. Gréixer. KMV

November 6, 2021
November 2021

•   4.3 1 review

near Bagà, Catalunya (España)

CANAL DE LA SERP a la tardor 🍂🍁🍂🍁

Ascenció als cims de Penyes Altes i Pic de Moixeró (Alt Berguedà, Serra de Moixeró, Parc Natural del Cadí-Moixeró).

Altitud MINIMA: 957m (aparcament).
Altitud MÀXIMA: 2276m (cim de Penyes Altes).
Desnivell total: ~1400mD+

Estem al vessant sud del Moixeró.

○ INICI: Aparquem al pont de Sant Nazari (Gréixer), en un revolt tancat de la carretera que va de Bagà a Coll de Pal (BV-4024).

Des del Pont de Sant Nazari (957m) passarem prop del petit nucli de Gréixer i enfilarem per la CANAL DE LA SERP. Com el seu nom indica, aquesta canal puja "serpentejant", i és exigent pel desnivell, però sense complicacions.

Després d'un darrer tram obert molt dret, ja fora de la canal, arribem al COLL DE RASET (2059m), on s'enllaça amb el GR 150.1 🏔 En només 5,3 Km ja hem acumulat 1100m de desnivell!!!

Fem un anar / tornar fins el cim de PENYES ALTES (2276m), per un sender fressat. A mig camí pugem una paret rocosa, equipada amb una corda d'uns 4 metres.

De tornada, reculem fins el Coll de Raset i, una mica més endavant, ens desviem del GR 150.1 per pujar al cim del MOIXERÓ (2091m).

Després ens dirigim al Coll de Moixeró, des d'on baixem de valent per la rosta CANAL D'EN GUITART (delicada en algun tram).

Passada la Font Cabrera, a la cruïlla del Roc Negre escollim la variant de la dreta, amb algun tram tupit fins el COLL D'ESCRIU. Aquí enllacem amb el GR 107 (pista ampla, punts taronja i de GR del recorregut de la Cavalls del Vent), davallant per una impressionant fageda, fins retornar al Pont de Sant Nazari (Gréixer).

** NOTA: El descens des del Collet de Moixeró fins la Font Cabrera (Canals d'en Guitart) té un fort pendent i és relliscós, amb algun tram aeri. Precaució, especialment en terreny moll o gel. Si no es vol patir o es té vertígen, millor escollir la opció de tornar pel Refugi de Sant Jordi.

KMV

🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍

RESUM: Pont de Gréixer (957m) - Canal de la Serp - Collet del Raset (2059m) - GR 150.1 - Penyes Altes de Moixeró (2276m) - Retorn al Collet del Raset - el Moixeró (2091m) - Coll de Moixeró - Canal d'en Guitart - Collet de la Cabrera - Font Cabrera - Roques Negres - Cingles d'en Filatos - Coll d'Escriu (GR 107) - Estanyol de Gréixer - Pont de Gréixer.
//////

○ RECORREGUT detallat:

Coll de Sant Nazari (pont de Gréixer).
Pista (GR 107).

Passem al costat del petit nucli de Gréixer, bo i seguint els senyals del GR 107 per una pista cimentada (Camí dels Bons Homes). Al principi, el camí va pujant suaument, paral·lel al Torrent de Fontbona.

Cruïlla: dreta. Pal indicador "4,8 Km fins Penyes Altes", on ens espera un bon desnivell (tipus "Quilòmetre vertical"). Deixem el GR 107, i ens dirigim a la part alta de Gréixer, on es veu l'església de Sant Andreu.

Trencall esquerra: inici corriol de la Serp (Rètol 'Penyes Altes"). Corriol en ziga-zagues, amb senyals grocs, entre roures, pins i boixos.

Roques de Ventolana.

Els pins donen pas a una fageda

Inici Canal de la Serp, en quant veiem les parets. La canal puja fent moltes ziga-zagues. El darrer tram herbós i amb molt pendent fins assolir el coll.

Coll de Raset (2059m). Enllaç amb elpel GR 150.1. Pal indicador "Penyes Altes 20min".

Pugem un ressalt rocós d'uns 4 metres, equipat amb una corda, que ajuda a enfilar-nos a la paret (a vegades la corda no hi és).

Coronem el pic de Penyes Altes del Moixeró, cim bicèfal, és a dir, amb "2 cims", molt propers entre ells. El primer amb vèrtex geodèsic. Hem trigat 3h fins les PENYES ALTES, amb 2276m, punt culminant de la Serra del Moixeró i un dels 100 Cims del projecte de la FEEC.

Desfem el camí fins a Coll de Raset (2059m) continuem pel GR 150.1, amb clapes de neu, desviant-nos una mica per ascendir el Pic del Moixeró.

Anem pel mig del prat, amb alguna traça de sender, tot buscant el fil carener. A l'esquerra queda el sender de les Canals del Goter. Arribem al cim del PIC DE MOIXERÓ (2091m), des d'on contemplem Bagà i Gréixer.

Seguirem per la carena i baixarem fins el COLL DE MOIXERÓ, cruïlla de camins.
Rètol de Coll Dental / Refugi de Sant Jordi...

Després de creuar el filat, agafarem el camí de més a l'esquerra i que és el camí que baixa per les Canals d'en Guitart i Font de Cabrera.

(Opcionalment també podríem fer el retorn passant pel Refugi Sant Jordi -sender de la dreta en el Coll de Moixeró- i després anant fins el Coll d'Escriu, enllaçant amb aquesta mateixa ruta).

Una traça de sender amb alguna fita ens fa perdre desnivell ràpidament, al principi amb trams arran de cingle i tall. La baixada té un fort pendent i és molt descomposta, ben fàcil caure de cul. Més endavant ja ens fiquem entre la fageda, i el caminet és més amè.

Anirem veient senyals de color vermell pel mig del bosc.

Collet de la Cabrera.

FONT CABRERA (font natural; seca). Alt 1720

ROQUES NEGRES (cruïlla): dreta. Ara seguirem fites i algun senyal vermell, en direcció a Coll d'Escriu. [En aquesta cruïlla també podem triar a l'esquerra, enllaçat amb el Coll de l'Avet i una pista sota fagedes, després del Roc de la Piula].

CINGLES D'EN FILATOS: sender sotabosc entre boixos i tupidet; fem una mica de "gimkana", però és ben maco.

COLL D'ESCRIU (GR 107): enllaç amb la pista ampla pedregosa, del recooregut de la travessa de Cavalls del Vent.

ESTANYOL DE GRÉIXER: presa artificial amb vistes de Penyes Altes al fons.

Retrobem la pista de l'anada, passant novament a prop de Gréixer i acabant al Pont de Sant Nazari, final de la ruta.

~~~~~~~~

"Penyes Altes del Moixeró des de Gréixer
Ascens dur però a la vegada espectacular. Des del pont de Gréixer ens atansarem al petit nucli. Un cop passat per sobre, salvarem un fort desnivell per la Canal de la Serp -marques grogues i fites- a través d’una magnífica fageda que ens durà al collet Raset. Girarem a la dreta fins alçar-nos al capdamunt de les Penyes Altes."
Desnivell: +1.285m
Distància: 5,8km
Alçada punt més baix: 991m
Alçada punt més alt: 2.276m

🗻 Interessants KMV:

Coll de Sant Nazari (pont de Gréixer)

Photo ofCruïlla: esquerra a Canal de la Serp Photo ofCruïlla: esquerra a Canal de la Serp Photo ofCruïlla: esquerra a Canal de la Serp

Cruïlla: esquerra a Canal de la Serp

Gréixer a la dreta

Photo ofDreta: pal indicador; vistes a Gréixer (1102ma) Photo ofDreta: pal indicador; vistes a Gréixer (1102ma) Photo ofDreta: pal indicador; vistes a Gréixer (1102ma)

Dreta: pal indicador; vistes a Gréixer (1102ma)

Esquerra: inici corriol Serp

Rètol 'Penyes Altes per la canal de la Serp. (senyals grocs)

Roques de Ventolana

Inici Canal de la Serp

Photo ofColl de Raset (2059m). Pal ind a penyes GR 150.1 (20min)' Photo ofColl de Raset (2059m). Pal ind a penyes GR 150.1 (20min)' Photo ofColl de Raset (2059m). Pal ind a penyes GR 150.1 (20min)'

Coll de Raset (2059m). Pal ind a penyes GR 150.1 (20min)'

PictographRisk Altitude 5,948 ft

Canal d'en Guitart

Collet de la Cabrera

FONT CABRERA (natural; seca)

senyals vermells

ROQUES NEGRES (cruïlla)

En aquesta cruïlla podem triar 2 opcions per tornar al Pont de Gréixer: - Variant dreta: sender tupit de vegetació, que enllaça amb el Coll d'Escriu (GR 107). - Variant esquerra: que enllaça amb el Collet de l'Avet.

Cingles d'en Filatos

Sender sotabosc boixos tupidet +llarg (esq haguessim enllaçat ambcoll Avet pista fag eda ds Roc delPiula

Coll d'Escriu (GR 107)

Pista ampla pedregosa Ruta Cavalls del Vent

PictographLake Altitude 3,730 ft

Estanyol de Gréixer

(presa)

El cami del collet de l'Avet apareix aquí

• Photo of 91lauramarti
    91lauramarti Nov 19, 2022

Moltes gràcies per compartir la ruta. El dissabte passat en vam seguir un tros, des de Penyes Altes fins al Moixeró i la baixada.
    Ens vs agradar molt la baixada, encara que et pots perdre fàcilment ja que hi ha poques fites que marquen el camí. Peró vam fer la ruta completament sol.
    La baixada si que hi ha alguns trams que tenen una mica de pendent, però sense perill. Els pals són un bon complement per aquesta baixada.
    Salut i muntanya!

• Photo of Sandra ole
    Sandra ole Nov 19, 2022

Bon dia 91lauramarti!!! El tram que heu fet és el menys transitat, amb el seu punt d'esforç, descobriment i precaució per la baixadeta descomposta,. I quan arribes a les fagedes de la pista forestal, i mires la muntanya, et sents molt satisfet. Gràcies per els teus comentaris i molt contenta de reviure-ho sabent que us ha agradat. Salut!