Pedraforca: Circular y Ascensió des de Saldes

Photo ofPedraforca: Circular y Ascensió des de Saldes Photo ofPedraforca: Circular y Ascensió des de Saldes Photo ofPedraforca: Circular y Ascensió des de Saldes

August 21, 2011
August 2011

•   4.7 1 review

near Saldes, Catalunya (España)

La clàssica ascensió al Pedraforca, però en comptes de començar la ruta des del Mirador de Gresolet ho fem des de quasi 400 metres més baix, en concret des del mateix nucli urbà de Saldes, seguint un sender que després de passar junt al Castell de Saldes s'enfila cap amunt sota el bosc fins arribar al Mirador de Gresolet, on ja agafem el camí de pujada més popular (Refugi Lluís Estasen, Collada i Canal del Verdet i carena fins al cim). Per a la tornada també seguim el clàssic camí de baixada de l'Enforcadura i la Tartera de Saldes, però una vegada haurem baixat aquesta, en comptes de tirar cap al refu seguim cap baix per un corriol que baixa de manera prou directa a Saldes.

Més detalls i fotos de l'excursió al següent enllaç:

Pedraforca, un Sueño Hecho Realidad, Ascensión desde Saldes

------------------------------------------------------------------------------------------------------

La clásica ascensión al Pedraforca, pero en vez de empezar la ruta desde el Mirador de Gresolet lo hacemos desde casi 400 metros más abajo, en concreto desde el mismo núcleo urbano de Saldes, siguiendo un sendero que tras pasar junto al Castillo de Saldes sube hacia arriba bajo el bosque hasta llegar al Mirador de Gresolet, donde ya tomamos el camino de subida más popular (Refugio Lluís Estasen, Collada y Canal del Verdet y cresta hasta la cima). Para la vuelta también seguimos el clásico camino de bajada de l'Enforcadura y la Tartera de Saldes, pero una vez habremos bajado esta, en vez de tirar hacia el refu seguimos hacia abajo por un sendero que baja de manera bastante directa en Saldes.

Más detalles y fotos de la excursión en el siguiente enlace:

Pedraforca, un Sueño Hecho Realidad, Ascensión desde Saldes

Saldes

20-AGO-11 8:25:10

• vidalsanjuan Jul 30, 2018

genial la ruta. un cop d'alt del Pollegó Superior vam anar a fer el Calderer, un pic molt xulo que si accedeix crestejant i grimpant des del pollegó superior. molt recomanable.
    s'ha d'estar atents a la baixada ja que a la part de baix tornant a Saldes hi ha uns quants trencalls al camí.