ΠΑΡΝΑΣΣΟΣ: Κελάρια - διάσελο Αρνόβρυσης/Κοτρωνόραχης - βάση Λιάκουρας - Κελάρια

Photo ofΠΑΡΝΑΣΣΟΣ: Κελάρια - διάσελο Αρνόβρυσης/Κοτρωνόραχης - βάση Λιάκουρας - Κελάρια Photo ofΠΑΡΝΑΣΣΟΣ: Κελάρια - διάσελο Αρνόβρυσης/Κοτρωνόραχης - βάση Λιάκουρας - Κελάρια Photo ofΠΑΡΝΑΣΣΟΣ: Κελάρια - διάσελο Αρνόβρυσης/Κοτρωνόραχης - βάση Λιάκουρας - Κελάρια

1926
February 26, 2022
February 2022

near Kalívia, Central Greece (Greece)

Χειμερινή διαδρομή χωρίς κατάκτηση κορυφών, χωρίς διάσχιση απότομων πλαγιών και χωρίς εντυπωσιακά σημεία. Μόνος στόχος η απόλαυση του λευκού βουνού.
Στο τμήμα του χιονοδρομικού κινηθήκαμε ανάμεσα σε πίστες ή στα όριά τους, για να βρίσκουμε χιόνι όπως θα ήταν εάν ανεβαίναμε απάτητη την πλαγιά (και για να μην ενοχλούμε). Στην κατάβαση βρεθήκαμε περισσότερο μέσα σε πίστες, γιατί υπήρχε πυκνή ομίχλη. Πέρα από το χιονοδρομικό κινηθήκαμε ελεύθερα, αυτοσχεδιάζοντας με το μάτι και εκτός των κλασικών μονοπατιών, εκμεταλλευόμενοι τις επιλογές που μας δίνει η κάλυψη με χιόνι.
Η λογική ήταν να βρεθούμε στο διάσελο ανάμεσα στην Αρνόβρυση και στην Κοτρωνόραχη, ώστε να συνεχίσουμε από εκεί προς Λιάκουρα. Εάν επιλέγαμε να βρεθούμε στο εκκλησάκι του Προφήτη Ηλία, τότε θα αναγκαζόμασταν να ακολουθήσουμε τις κλασικές διαδρομές. Το ίδιο θα συνέβαινε εάν ανεβαίναμε στον Γεροντόβραχο. Επιπρόσθετα, επιλέξαμε να μην ανέβουμε στη Λιάκουρα, ώστε να παραμείνουμε συνεπείς στις προθέσεις μας για αυτή την καταγραφή.

Ενδεικτικοί καθαροί χρόνοι (μοναχική πορεία):
Κελάρια-σαλέ 0.20
Σαλέ-διάσελο Αρνόβρυσης/Κοτρωνόραχης 0.45
Διάσελο-βάση Λιάκουρας 1.15
Βάση Λιάκουρας-διάσελο 1.20
Διάσελο-σαλέ 0.30
Σαλέ-Κελάρια 0.20

Περισσότερες πληροφορίες στις λεζάντες και στα κείμενα των φωτογραφιών.

Ανεβήκαμε direct επάνω, όχι από τον χωματόδρομο. Εξαρχής με κραμπόν.

PictographProvisioning Altitude 6,371 ft

Κόσμος και μουσική πριν την ερημιά. Ακολουθούμε πορεία ανάμεσα στους αναβατήρες «Περικλής» και «Ηρακλής».

Στα δεξιά μας (δυτικά) βρίσκεται το εκκλησάκι του Προφήτη Ηλία. Εμείς βρισκόμαστε ανάμεσα στο τελείωμα των αναβατήρων «Περικλής» και «Ηρακλής».

Πλέον εγκαταλείπουμε το χιονοδομικό και ξεκινάμε την ελεύθερη πορεία. Στη φωτογραφία αριστερά, η κορυφή Καλόγηρος.

Βάση Λιάκουρας

1. Θέα προς την Τουμπόραχη. 2. Θέα προς τα βόρεια.

Από εκεί περνάει το κλασικό μονοπάτι Κελάρια-Λιάκουρα.

Δεξιά οι κορυφές πάνω από το Λυκέρι.