Photo ofParc Nacional de La Vanoise-L´Écot-Ref.Carro-Levanna Occidental -Ref.Evettes-Llac Gran Méan Photo ofParc Nacional de La Vanoise-L´Écot-Ref.Carro-Levanna Occidental -Ref.Evettes-Llac Gran Méan Photo ofParc Nacional de La Vanoise-L´Écot-Ref.Carro-Levanna Occidental -Ref.Evettes-Llac Gran Méan

one day 22 hours 11 minutes
August 3, 2017
July 2017

•   4.7 1 review

near L’Écot, Auvergne-Rhône-Alpes (France)

Ruta de dos dies pel Parc Nacional de La Vanoise. L´Alta Maurienne. França.
Punt de sortida i arribada, pont Saint-Clair, poble de L´Écot.
Accedim de Bonneval-Sur-Arc a L´Écot per carretera estreta de muntanya asfaltada, deixem el cotxe a un aparcament abans del Pont Saint-Clair.
La ruta surt del Pont Saint-Clair i segueix aquest ordre; refugi Carro, Coll Pariotes, Pic Lavanne Occidental, torna a baixar al coll Pariotes i a L´Écot, puja al refugi dels Evettes, llac del Gran Méan, baixa per les Gorges de Reculaz i acaba de nou a L´Écot.

Sortim del aparcament abans del Pont Saint-Clair i seguim pista forestal direcció Nord, una estona després trobem un camí a la nostra esquerra, un pal indicador senyala la pujada al Refugi Carro, el camí es molt fressat i fàcil de seguir, arribem al refugio on sopem i dormim. El dia següent, sortim del refugi seguint camí marcat amb fites direcció Sud-Est, passem pel costat del estany blanc i pugem al coll Pariotes, ara, seguim direcció Llevant pujant pel mig de blocs de pedra i tarteres i superant alguna petita congesta de neu fins arribar dalt el cim de Lavanne, de 3.592 metres. Des de dalt aquest cim tenim un bonic mirador, veiem la vessant Italiana, la zona del Gran Paradiso i també la zona del Mont Blanc. Fem el descens pel mateix camí de pujada fins a prop del coll Pariotes, a la nostra esquerra agafem un camí poc definit però marcat amb algunes fites i baixem seguint direcció Sud-Oest, quan arribem a un tancat de bestiar perdem les fites, seguim baixant pel mig de prats fins a trobar el camí que baixa del naixement del riu Arc (Arc Source Superior), ara ja amb bon camí acabem de baixar, deixant el riu Arc a la nostra esquerra, creuem el riu Léchans i el riu Montet i arribem a la pista forestal que ens acaba de baixar al pont Saint-Clair. Aprofitem per a deixar material al cotxe i continuem la nostra ruta pujant al refugi dels Evettes, a la sortida del aparcament hi han dos camins, agafem el camí de la dreta direcció Sud, Sud-Est, pugem per un bonic i ben marcat camí amb bones vistes de la vall fins arribar al refugio, ens quedem a menjar i a dormir. Sortim del refugi i agafem camí ben marcat direcció Sud-Est que baixa direcció a les Gorges de la Reculaz, a la poca estona, el deixem per un altre a la dreta, arribem a un bonic pont romànic que creua el riu Reculaz, passat aquest bonic i curiós pont, a la poca estona, enfilem a l´esquerra direcció Llevant, seguim unes fites que ens pugem fins al bonic Llac del Gran Méan, bonic indret a casi 3.000 metres d´alçada, on al final de la gelera del Gran Méan, en aquests últims anys, degut a la gran regressió dels glaciars ha sorgit aquest bonic i nou llac.
A la baixada tornem a desfer el mateix camí de pujada fins passat el pont romànic, desprès, agafem camí a la dreta que segueix direcció a les gorges de la Reculaz, a la dreta del camí, pugem dalt una gran roca mirador penjada al buit sobre les impressionants gorges del riu Reculaz, i podem veure el bonic salt d´aigua dalt de tot i en el fons del barranc, el riu que segueix les gorges. Continuem un tros més avall on trobem un pas equipat amb cables per fer més fàcil el descens, passem per una font d´aigua i amb poca estona més arribem a la vall a trobar el riu de la Reculaz, seguim finalment per pista fins al aparcament del Pont de Saint-Clair on acabem aquesta bonica ruta de dos dies pel bonic Parc Nacional de La Vanoise.
Aquesta ruta no té cap dificultat rellevant, passa per camins i algun tros de pista forestal i esta tota marcada, excepte un tros de la baixada, del coll Pariot al pont de Saint-Clair, tot i així es fàcil baixar pel mig de prats fins a retrobar el camí de tornada. Encara que el tram del segon dia, del refugi Carro al pic Lavanne i refugi de les Evettes, si que es un xic llarg i amb força desnivell.
En aquesta època, no ens han fet falta els grampons.

Hem pernoctat als refugis Carro i dels Evettes, cal remarcar, que el servei i l´atenció han estat molt bé.

Aquesta ruta va ser feta el passat dia 27, 28 i 29 de Juliol de 2017.

Aparcament

Sortida/Arribada

29-JUL-17 2:13:54PM

• rilga Aug 21, 2021

Vàrem fer les dues excursions en dies diferents (estàvem acampats a Bramans). Curiosament les dues en sentit invers al que vàreu fer vosaltres (al no dormir al refugi). La Levanna la teníem pendent des que el 2017 havíem fet la Grande Aguille Rouse. Les vistes des de la Levanna brutals. El llac sota la gelera no apareix al nostre mapa que es del 2004. Ens va sorprendre la immensitat de un llac que no existia fa 17 anys. La Vanoisse es una zona amb possibilitats infinites i molt solitària.

Levanna progressió fora camins, blocs de pedra. Típicament alpina y de l zona de la Vanoisse.

• Photo of Terricat
    Terricat Aug 21, 2021

Gràcies rilga per les teves observacions d'aquesta ruta.
    Evidentment, la Vanoise es un lloc on podem trobar infinitat d'excursions amb zones solitàries.