Παχτουρνιάσκα - Μύτικας 2045μ διάσχιση

Photo ofΠαχτουρνιάσκα - Μύτικας 2045μ διάσχιση Photo ofΠαχτουρνιάσκα - Μύτικας 2045μ διάσχιση Photo ofΠαχτουρνιάσκα - Μύτικας 2045μ διάσχιση

Experts only
August 24, 2017
August 2017

•   4.3 2 Reviews

near Pachtoúri, Thessaly (Greece)

Κυκλικη διασχιση της βραχινης κορυφογραμμης με αφετηρια και καταληξη το Παχτούρι Τρικαλων ...Αναβαση απο το μονοπατι ''Σκαλα'' - κορυφη Τσιγκορι 1976μ - παρακαμψη κορυφογραμμης απο λουκι λογω αδιάβατου περασματος και πορεια παλι προς κορυφογραμμη - Στα 1960μ περίπου, συναντάμε την δολίνη Τρύπιο Λιθάρι (Δρακότρυπα) οπου ειναι διαμπερης ...Στην συνεχεια στην πρωτη κορυφη-πυργος (2020μ Gps) οπου και ανεβαινουμε ..απο εδω εχουμε μια σχετικη εικονα του τι θα επακολουθησει...
-Η συνέχεια είναι τεχνική και απαιτεί ευχέρεια & άνεση κίνησης, σε εκτεθειμένο πεδίο καθως πρεπει να ανεβουμε-κατεβουμε βραχινα μυτικια .Επίσης εμπεριέχει περάσματα ΙΙ-ΙΙΙ βαθμού (καλο ειναι να υπαρχει σχοινι για ασφαλιση στα περασματα)
Συνεχιζουμε και το πεδιο γινεται πιο ομαλο καθως φτανουμε στην ψηλοτερη κορυφη Δοκιμι ...το gps εδειξε 2045μ στον χαρτη της αναβασης αναφερεται και με το ονομα Καταφυλλι ...
Σκοπος μας ηταν οχι να γυρισουμε απο τα ιδια αλλα να επιχειρησουμε καταβαση δυτικα απο την ψηλοτερη κορυφη και χαμηλα προς το διασελο (στα 1830μ) με την Σουφλα οπου συνεχιζει η κορυφογραμμη με κατευθυνση προς Φουρκα ..
Τα στοιχεια για αναβαση /καταβαση απο εκει δεν ηταν επαρκη και ουτε γνωριζω αν εχει γινει με επιτυχια αλλη φορα ..
Ετσι βασιστηκαμε στην εμπειρια μας , αρχισαμε την καταρριχηση μεχρι οπου ηταν εφικτο καθως μεγαλωνε η κλιση και στενευε η βραχινη κοψη... μετα στραφηκαμε βορεια και την συνεχεια δυτικα σε χορταριασμενη πλαγια με μεγαλη παντα κλιση .Με προσοχη τραβεραροντας κατεβηκαμε τελικα στο διασελο ...
Στην συνεχεια τραβερσαραμε την κορυφη Σουφλα και μετα απο πολλα ανεβα/κατεβα λογω του οτι η κορυφογραμμη δυτικα (προς Φουρκα) κοβεται αποτομα σε μερικα περασματα στραφηκαμε νοτια και κατηφορισαμε προς Παχτουρι σε αποτομη πλαγια καταφυτη απο φτερες (βασανο) ...τελικα βγηκαμε χαμηλα στον χωματοδρομο που οδηγει προς το χωριο και μετα απο συνολικα 11 ωρες απο την αρχη της πορειας μας ειμασταν και παλι εκει ...
Η διαδρομη απαιτει εξοικείωση με βουνισιο σκαρφαλωμα/καταρριχηση & εμπειρια για την ευρεση των καταλληλων περασματων
Υ.Γ- Για να αποφευχθει η τελικη προς τον δρομο αποτομη καταβαση που επιλεξαμε (και ταλαιπωρηθηκαμε) γινεται εναλλακτικα να συνεχιστει η πορεια τραβερσαριστα προς Φουρκα (και οχι προς το δασος οξιας που εμεις κατηφορισαμε) και μολις διακρινουμε τον δασικο δρομο νότια κατηφοριζουμε ευκολα..

Βρυση κοντα στο χωριο

Νεραυλακας

Διασελο Σουφλας

PictographRisk Altitude 6,623 ft

Προσοχή !

PictographTree Altitude 5,404 ft

Μικρη Παραμαμψη

'Κοβεται' η κορυφογραμμη οποτε κανουμε μικρη παρακαμψη και κατοπιν συνεχιζουμε κορυφογραμμη

Σάρα

• haltmich Aug 20, 2018

πολύ απαιτητική διαδρομή

• Photo of Soutemen
    Soutemen Sep 9, 2018

Πράγματι

• nkroup Jul 3, 2019

Κάναμε την αντίθετη διαδρομή αλλά δεν ακολουθήσαμε τη συμβουλή της κατάβασης και του δασικού έτσι ταλαιπωρηθήκαμε πολύ για να ανεβούμε στην κορυφογραμμή. Πραγματικά μια διαδρομή δύσκολη με πολλά τεχνικά περάσματα. Την κάναμε όλη χωρίς να αφήσουμε την κόψη, με ένα 15μετρο αρνητικό ραπέλ στο V.
    Μπράβο Souteman για τη πολύ σημαντική προσφορά που έχει κάνει.

• Photo of Soutemen
    Soutemen Aug 4, 2019

Ευχαριστώ Νίκο μπραβο και σε εσας !

• Photo of vasilis vlahos
    vasilis vlahos May 2, 2023

Κώστα,πότε είναι η ιδανική εποχή για διάσχιση;