Pa de Sucre (2860 m) i Punta Harlé (2884 m)

Photo ofPa de Sucre (2860 m) i Punta Harlé (2884 m) Photo ofPa de Sucre (2860 m) i Punta Harlé (2884 m) Photo ofPa de Sucre (2860 m) i Punta Harlé (2884 m)

August 19, 2016
August 2016

near Boí, Catalunya (España)

CAVALLERS. Se surt del pantà de Cavallers. El camí, inicialment, coincideix amb el que va fins al refugi Ventosa i Calvell, perfectament visible i marcat amb estaques pintades de color groc. El camí fa la riba esquerra del pantà a una certa alçada, remunta el riuet d’Estany Negre i, posteriorment, el barranc de les Llastres. Cap als 2130 m (no falten més de 20 min. per arribar al refugi), abandonem el camí pel qual pujàvem , fem un gir de 90o a l’esquerra, travessem el barranc de Llastres i remuntem per la riba esquerra (trobarem fites) el barranc que baixa de l’estany de Tumeneia de Baix.
ESTANYS DE TUMENEIA. Cap als 2260-2300 m, el camí gira a l’esquerra en direcció als estanys de Tumeneia; pel de Baix, tot i veure’l, no hi passem; per la sortida d’aigües del de Dalt, però, sí que hi passem, i el voltem la riba dreta per una corriol que queda força enlairat en relació amb l’estany. El coll d’Harlé (entre la Punta Harlé i el Pa de Sucre), ben visible, és el punt on ens cal anar.
COLL D’HARLÉ. És el punt d’accés tant de la Punta Harlé com del Pa de Sucre, i ni l’un ni l’altre es pot dir que siguin fàcils (llargues tirades de II, en algun moment III i molt sovint passos exposats i aeris), però tant per a l’un com per a l’altre trobarem fites que en seran d’ajuda. Així mateix, hi ha a la xarxa algunes ressenyes fetes amb molt de detall; en recomano dues de www.pirineos3000.com: “Ascensión a el Pa de Sucre (2864 m) por El Cid -- 01/09/2013” i “Ascensión a el Pa de Sucre (2864 m) por BEP -- 21/09/2013”.
PA DE SUCRE. Res del que pugui dir millorarà les ressenyes que acabo d’esmentar.
PUNTA HARLÉ. Només s’hi refereix la ressenya de BEP, i no és ni de bon tros tan detallada com quan parla del Pa de Sucre. Possiblement, el millor per pujar-hi és, des del coll d’Harlé, perdre una mica d’alçada –no gaire– i anar a buscar una canaleta de terreny descompost a fi de guanyar la base mateix de les lloses verticals que defineixen l’inici de la cresta, superades les quals, sempre amb la cresta al damunt nostre, a la dreta, anirem seguint les fites, que ens portaran per les millors opcions.