Photo ofOs de Civís (Borda de la Plana 1630mt):Coll de Conflent(2177mt) i Pic Salòria( 2789 mt) Photo ofOs de Civís (Borda de la Plana 1630mt):Coll de Conflent(2177mt) i Pic Salòria( 2789 mt) Photo ofOs de Civís (Borda de la Plana 1630mt):Coll de Conflent(2177mt) i Pic Salòria( 2789 mt)

July 30, 2022
July 2022

near Os de Civís, Catalunya (España)

Bon dia a tothom : ( poso difícil per la pujada tan dura que tenim del Coll de Conflent al cim)
Avui e sortit de casa sense saber ben bé on anar,tenia el trak de aquest cim i m'hen i anat
El cim és el Salòria O Bony de Salòria té 2789 metres i està entre les Valls d'Envalira i d'Alins i forma part del Parc Natural de l'Alt Pirineu i es el sostre comarcal de l'Alt Urgell
Per arribar-hi a Sant Julià de Lòria, trenquen a l'esquerra cap el bonic poble de Os de Civis i per deixà el cotxe puju un tros més amunt fins l'aparcament del hotel de La Borda Plana a 1630 metres
Un cop aparcat i vestit per l'ocasió comença la pujada per una pista que l'utilitzen per fer-hi pasar el bestiar , paso per la borda Gabatxó i aquí ja és corriol i una bona pujada ; seguin amunt per el Pla de la Cabana fins arribar al Coll de Conflent em el seu mirador per observar la gran vall que em pujat
Aquí em trobo a dos muntanyencs del Centre excursionista de Lleida i decidim pujar tots tres junts
Ara la pujada es per un corriol que puja pel dret i es fa molt dura i encarà ens falta tota la cresta i un bon tros de tartera un cop al cim ens em ven abrigat per el vent i la boira que ens a envoltat
Quatre fotos i un mos i avall que fot un fret que pela i la boira ens empaita
Abans d'arribar al coll de Conflent ens desviem a l'esquerra per visitat un búnquer de la Collada de Conflent,que per cert està molt ben conservat
Ara només ens queda fer un bona baixada fins el cotxe
Un cim molt maco, però a la vegada dur